عشایر سهم بسزایی در رونق تولید و اقتصاد مقاومتی بر عهده خواهند داشت.
کد خبر: ۸۶۷۹۴۳۲
|
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ به مناسبت 29 اردیبهشت ماه روز بسیج عشایری همایش هم اندیشی با سران و معتمدین ایلات و طوایف عشایر شهرستان دره شهر در محل سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دره شهر برگزار شد.

این برنامه که با زحمات بسیج عشایری سپاه ناحیه دره شهر برگزار شد؛ سرهنگ دوم پاسدار رحیم طهماسبی فرماندهی سپاه ناحیه دره شهر ضمن تبریک به مناسبت اعیاد شعبانیه و میلاد با سعادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان، از جمله ویژگی های عشایر را مردمانی سلحشور، شجاع، ولایتمدار و همیشه حاضر در صحنه های حساس و مورد نیاز انقلاب برشمرد که همواره بدون توقع و خالصانه در هر کجای ایران اسلامی ار کیان و امنیت ملی دفاع کرده و می کنند.

سرهنگ دوم پاسدار رحیم طهماسبی با توجه دسیسه های استکبار به سرکردگی آمریکا و تهاجم تمام عیار آن ها علیه جمهوری اسلامی در عرصه های مختلف به عشایر توصیه کردند: اولین نبردی که عشایر سلحشور باید خود را برای مقابله با آن تجهیز کنند و با بصیرت و دید باز به آن بنگرند، افزایش جمعیت است چرا که هرچه تولید نسل کاهش یابد جمعیت ما رو به پیری میرود و این در تقابل با امنیت است.

وی دومین نقش مهم و حیاتی عشایر را سهم قابل توجه آنان در بحث تولید گوشت و لبنیات و محصولات مختلف دامی کشاورزی دانست که به نوبه ی خود کمک شایانی در پیشبرد اهداف اقتصاد مقامتی مورد توجه مقام معظم رهبری را به کشور می کنند.

طهماسبی از جمله ویژگی بارز عشایر را ولایتمداری آنان عنوان کرد. ویژگی که پشتوانه دینی، علمی، عقلی و الهی دارد و عشایر ما همیشه همراه و پا در رکاب ولی فقیه از فرمان های ایشان تبعیت و لبیک گفته اند.

فرمانده سپاه ناحیه دره شهر در بخش دیگری از سخنان خود در جمع عشایر، سران ایلات و طوایف را به حفظ وحدت و همدلی توصیه کردند و گفتند: اختلاف و تفرقه افکنی در بین قبیله و طوایف مختلف با ترفندهایی از جمله اختلاف افکنی های زبانی، طایفه ای، جغرافیایی و نژادی یکی دیگر از عرصه های دشمنی و اختلاف پراکنی بین ایلات و عشایر و قومیت های مختلف توسط جبهه استکبار است که همگی باید با شناخت حیله و مکر دشمن و چنگ زدن به ریسمان الهی مکر و حیله آنان را ناکام گذاشته و همانا خداوند بهترین مکرکنندگان است.

فرمانده سپاه ناحیه دره شهر گفت: عشایر در دوران جنگ تحمیلی همواره داوطلبانه و خودجوش جلوتر از سپاه و بسیج در جبهه ها حضور یافتند و در مرزها از امنیت و ناموس خود دفاع می کردند و امروز هم در در راستای حفظ قوای نظامی عشایر 250 هزار نفر با دستور امام (ره) در سراسر کشور مسلح می باشند.

ارسال نظرات