خبرهای داغ:
تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع):

دانشنامه حضرت احمد بن موسی (ع) تهیه شود

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) در دیدار اعضاء بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) بر تهیه دانشنامه حضرت احمد بن موسی (ع) تاکید کرد.
کد خبر: ۸۶۷۹۴۰۲
|
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۹
آیت‌الله سید علی اصغر دستغیب در ابتدای این دیدار با اشاره به دعای خیر امام رضا (ع) در حق برادر بزرگوارشان حضرت احمد بن موسی (ع) در بحث امانت داری از مقام ولایت امام رضا (ع) اظهار داشت: امام رضا(ع) در این دعا به برادر بزرگوار خود می‌فرمایند خداوند حق تو را ضایع نفرماید همچنان که حق مرا ضایع نکردی.

منتخب اول مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری گفت: آنهایی که در تحقق دعای امام رضا (ع) در حق حضرت احمدبن موسی (ع) تلاش می‌کنند  به نوعی هم رضایت خدا و هم رضایت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) را به خود جلب می‌کنند.

مدیر حوزه علمیه رضویه شیراز دهه کرامت و برگزاری ویژه برنامه‌های این دهه را یکی از نمونه‌های بزرگداشت حضرت احمد بن موسی (ع) عنوان کرد و افزود: برپایی جشنواره ادبی و هنری با همکاری آستان قدس رضوی، حرم مطهر حضرت معصومه (س)  و حرم مطهر احمد بن موسی (ع) یکی از اقدامات مناسبی است که به نحوه مطلوبی در دوسال گذشته انجام شده است. 

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در بسیاری از روایات در مورد مسرور کردن دیگران، پرداختن به مناسبتها به خصوص مناسبت‌هایی که اولیاء بزرگ خدا در آن مسرور و شیعیان شاد هستند توصیه شده است، ما نیز باید از آن فرصت‌ها برای شاد بودن استفاده کنیم که دهه کرامت یکی از این فرصت‌ها است.

نائب رئیس شورای حوزه علمیه استان فارس بیان کرد: تهیه دانشنامه حضرت احمد بن موسی (ع) یکی از اولویت‌های دست اندکاران این آستان مقدس است و به همین منظور در سفر تولیت آستان مقدس عبدالعظیم حسنی (ع) به شیراز قرار شد با همکاری دو آستان دانشنامه حضرت احمد بن موسی (ع)  و کتب سبک زندگی امام رضا (ع) تهیه شود.

دستغیب چاپ دانشنامه را اقدامی بسیار ارزنده توصیف کرد و افزود: امروزه منابع زیادی در زمینه‌های مختلف به خصوص مسائل دینی و زندگی امامان و امام زادگان وجود دارد که تهیه دانشنامه می‌تواند برای افرادی که وقت خود را به مطالعه می‌گذرانند علاوه بر صرفه‌جویی در وقت یک  منبع قابل اعتماد نیز باشد.

وی درپایان این دیدار از چاپ مجموعه آستان مهر توسط شاعر شیرازی شفیعی در حرم احمدبن موسی (ع) خبرداد و آن را ظرفیت خوبی برای معرفی این آستان مقدس دانست.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار