نخستین گلخانه هیدروپونیک ارگانیک جهان در کهگیلویه و بویراحمد احداث شد.
کد خبر: ۸۶۷۹۳۷۴
|
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۶

یک‌ بار دیگر مسئولان چند دستگاه اداری با محوریت استاندار در سالن شماره 2 استانداری گرد هم آمدند تا برخی مشکلات زیرساختی مجتمع گلخانه‌ای فدک سرآب‌نیز باشت را که قرار است به تنهایی تولیدات گلخانه‌ای این استان را دو برابر و 180 نفر را مستقیم صاحب کسب و کار کند، برطرف کنند.

در این جلسه مهم، که با حضور استاندار، رئیس سازمان جهاد کشاورزی، مدیرعامل شرکت‌های برق و گاز استان، رئیس شرکت شهرک‌های کشاورزی، معاون اقتصادی استاندار و تعدادی از مسؤولان دیگر برگزار شد، عزلتی کارشناس فنی مجتمع گلخانه‌ای فدک، این مجتمع را نخستین مجتمع هیدروپونیک و ارگانیک جهان نامید و گفت: در دنیا چند نمونه گلخانه هیدروپونیک وجود دارد ولی نوع ارگانیک آن تنها در این استان در حال ساخت است.

وی، کمبود برق در چند واحد گلخانه‌ای و چاه حفر شده متناسب با پیشرفت فیزیکی کار و نبود گاز را دو مشکل فعلی این مجتمع برشمرد و از شتاب کاری خوب پروژه گفت؛ پروژه‌ای که در یک کار جهادی از دهه فجر سال قبل در مقیاس 34 هکتار آغاز شد.

بعد از آن، استاندار کهگیلویه و بویراحمد با مدیریت موضوع راهکارهای اجرایی برطرف شدن این مشکل را مطرح و مقرر شد تا چهار ترانسفورماتور برق جدید و شبکه برق چاه آبیاری با اعلام آمادگی سرمایه‌گذار و جانمایی، نصب و راه‌اندازی شود.

راهزادی، مدیرعامل شرکت برق کهگیلویه و بویراحمد نیز با اعلام حمایت ویژه از چنین طرح مهمی گفت: همین امروز هم اگر سرمایه‌گذار درخواست برق کند و مکان نصب ترانس‌ها را اعلام کند، همکاران ما در باشت نسبت به تأمین آن اقدام می‌کنند.

مدیرعامل شرکت گاز نیز با بیان اینکه، تأمین گاز از قبل برای این مجتمع پیش‌بینی شده است، گفت: خط گاز از فاصله 150 متری مجتمع گلخانه‌ای فدک عبور می‌کند که با پرداخت هزینه‌ها از سوی مجری، امکان گازرسانی به آن در زمان بسیار کمی انجام می‌شود.

هفته دولت نخستین افتتاحیه‌ها در این مجتمع گلخانه‌ای بزرگ

جعفر گوهرگانی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی که احداث چنین مجتمعی از خدمات ماندگار دوران مدیریتی او محسوب می‌شود، گفت: سرمایه‌گذار قول دادند که در هفته دولت، 10 واحد از مجموع 72 واحد این مجتمع گلخانه‌ای افتتاح و تحویل فارغ‌التحصیلان و متقاضیان شود که امید است این تعهد عملی ‌شود.

وی افزود: با حمایت ویژه استانداری و پای کار بودن مدیران شرکت‌های خدمات‌رسان آب و برق و گاز هیچ مانعی در ادامه عملیات احداث این مجتمع بزرگ نیست.

کارشناس فنی مجتمع گلخانه‌ای فدک باشت در پایان به استاندار و رئیس سازمان جهاد کشاورزی قول داد که هفته دولت 10 واحد گلخانه‌ای در این مجتمع آماده افتتاح شود.

ارسال نظرات