استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: هیچ دستگاه ومدیری در اجرای برنامه ها و سیاست های اقتصاد مقاومتی بلاتکلیف نیست چون برنامه های اقتصاد مقاومتی هم برش ملی و هم استانی آن مشخص و ابلاغ شده است.
کد خبر: ۸۶۷۹۳۶۰
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۳
سیدموسی خادمی در سومین نشست فرماندهی ستاد اقتصاد مقاومتی استان با موضوع " نظام یکپارچه پیشبرد اقتصاد مقاومتی،" افزود: چندین نوع پروژه و طرح در استان در قالب سیاست های اقتصادی مقاومتی طراحی و ابلاغ شده است.
 
استاندار اظهار داشت: این پروژه ها و طرح ها شامل، پروژه هائی که در سطح ملی به ما ابلاغ شده، طرح ها و پروژه هائی که در پیشنهادات استانی مطرح و تصویب شده و یا می شوند، طرح های تولید خوابیده و یا غیر فعال و در آخر هم پروژه های عمرانی قابل واگذاری به بخش خصوصی هستند.
 
خادمی تاکید کرد: مسئولین دستگاه های اجرائی پروژه و طرح های عمرانی، اقتصادی، فرهنگی، بهداشتی، ورزشی ، آموزشی و ... را که قابل واگذاری به بخش خصوصی با حفظ کاربری هستند را احصاء و به ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ارائه دهند.
 
استاندار، سیستمی و یا الکترونیکی کردن برخی از فعالیت ها، افزایش بهره وری در فرآیند کارها و فعالیت ها، تقویت و توسعه اتحادیه ها و تعاونی ها، مردمی کرد طرح ها و پروژه ها را از برنامه ها و سیاست های اقتصاد مقاومتی برشمرد و برتمرکز مسئولین روی آنها تاکید کرد.
 
خادمی، سرمایه گذاری بر روی طرح ها و پروژه های اولویت دار و یا با پیشرفت فیزیکی بالا، راه اندازی 250 واحد تولیدی غیرفعال استان را از دیگر برنامه های اقتصاد مقاومتی بیان کرد.
 
به گفته استاندار، دولت تمام توان و ظرفیت خود را در اجرای برنامه های ملی و استانی اقتصاد مقاومتی بکار گرفته است و هرجائی که کار و فعالیتی با مشکل مواجه شده باشد، بطور جدی حمایت می کند.
 
استاندار اظهار داشت: کمک های فنی و اعتباری دولت، واگذاری طرح ها و پروژه های دولتی با 80 درصد کمک و تخفیف به شرط حفظ کاربری، پرداخت تسهیلات، عدم توجه به چک برگشتی مالکین صنایع مشکل دار، تمدید بدهی بانکی تا یک سال برای طرح های راکد، نگرفتن مالیات و برطرف کردن مشکل تامین اجتماعی را از حمایت ها دولت در خصوص طرح ها و پروژه های اقتصاد مقاومتی برشمرد.
 
خادمی تاکید کرد: در جلسه بعدی ستاد، تمام دستگاه های اجرائی حاوی پیشنهادات در خصوص واگذاری طرح های برون سپاری خود باشند و در قالب کتابچه ای شاخص های قابل واگذاری و فعالیت هائی که در این مدت در خصوص اقتصاد مقاومتی در حوزه کاری خود انجام داده اند و برنامه هائی که برای آینده دارند را ارائه دهند.
ارسال نظرات