تصویربرداری «معمای شاه» یک مورد استثنا بود و براساس قراردادی که بسته شد، این کار را شروع کردند.
کد خبر: ۸۶۷۹۳۳۹
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج، سید بیوک موسوی مدیر مجموعه کاخ سعدآباد  در خصوص روند انجام تصویربرداری در این مجموعه گفت: ما در رابطه با این موضوع به هیچ وجه اجازه نمی‌دهیم. اما «معمای شاه» یک مورد استثنایی بود و بر اساس قراردادی که بسته شد این کار را شروع کردند و به احتمال زیاد این آخرین تصویربرداری است که در کاخ سعدآباد انجام می‌شود.

وی همزمان با هفته میراث فرهنگی در خصوص وی‍ژه‌برنامه این هفته کاخ سعدآباد به مناسبت هفته میراث فرهنگی گفت: ما هر ساله یکسری برنامه‌ها برگزار می‌کنیم که از جمله آن‌ها می‌توان به نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب هنرمندان معاصر ایران، رونمایی از دو اثر جدید استاد فرشچیان، نمایشگاه عکس درهای بسته، کارگاه مرمت اشیاء، تجلیل از برادران امیدوار به همراه گروه طبیعت‌گردی ماجراجو، نمایشگاه عکس سفرهای آقای امیدوار، کارگاه‌های آموزشی کودکان، مجموعه آثار مرتبط با رخدادهای ایران و جهان در دوره پهلوی دوم اشاره کرد.

وی ادامه داد: همچنین نمایشگاه منتخبی از ظروف چینی با نقش رضاشاه، ثریا اسفندیاری، نمایشگاه عکس از دوران پهلوی اول و دوم، نمایشگاه چشم‌اندازهای فرهنگی و ابنیه تاریخی آثار شاهین عرب و شفیعه جهرانی، نمایشگاهی با عنوان کالکشن شهرزاد، دومین نشست تخصصی خوشنویسی میرعماد، نمایشگاه مینیاتور استاد محمدعلی زاویه، نمایشگاه آثار نقاشی استاد قبادیان، نمایشگاه نقاشی رنگ و روغن «حلقه دوست» استاد سام قبادزاده برگزار خواهد شد.

مدیر مجموعه کاخ سعدآباد در خصوص اهمیت هفته میراث فرهنگی گفت: هنگامی که سران کشورهای دیگر به ایران سفر می‌کنند، از مکان‌هایی مانند نیاوران و سعدآباد بازدید می‌کنند. دوم اردیبهشت هم میزبان یکسری از سران هستیم.

موسوی در خصوص تشکیل موزه رئیس جمهور گفت: ما پیشنهاد دادیم با راه‌اندازی این موزه‌، هدایا و آثار روسای جمهور را نگهداری کنیم و به عنوان بخشی از تاریخ کشور آن را مورد بازدید مردم قرار دهیم.
ارسال نظرات