خبرهای داغ:
آیت‌الله مکارم‌شیرازی:

عزت کشور به خودکفایی و عدم‌وابستگی به بیگانگان است

یکی از مراجع عظام تقلید گفت: عزت مملکت به این بستگی دارد که روی پای خود بایستیم و وابسته به دیگران نباشیم، بدبخت کسانی هستند که وابستگی اقتصادی، سیاسی و فرهنگی دارند، آنها در ذلت به سر می‌برند.
کد خبر: ۸۶۷۹۳۰۴
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی پیش از ظهر امروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به حدیثی اظهار کرد: هر چی می‌خواهی عمر کن، ولی بدان این عمر ابدی و جاویدان نیست و باید روزی از این مکان رفت.

وی خاطرنشان کرد: هر چه را می‌خواهی دوست بدار، ولی بدان روزی از آن جدا می‌شوی، هر عملی را می‌خواهی انجام بده ولی بدان حساب باید پس بدهی.

این مرجع تقلید با بیان اینکه این زندگی جاویدان نیست، گفت: انسانی که بداند این زندگی جاویدان نیست، هر کاری نمی‌کند، حتی اگر جاویدان بود، افراد نباید به ظلم و جنایت بپردازند.

وی عنوان کرد: افراد باید بدانند روزی باید حساب پس دهند، برخی از مرگ وحشت دارند، زیرا به زندگی دل بسته‌اند.

آیت‌الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: اخلاص و حضور قلب مؤمن در هنگام شب افزایش پیدا می‌کند، بنابراین مومنان باید در هنگام شب از خواب بیدار شوند و به عبادت بپردازند.

وی عنوان کرد: عزت انسان این است که دست حاجت جلوی دیگران دراز نکند، این امر تنها در مورد فرد نیست بلکه در مورد مملکت نیز صادق است، عزت مملکت به این است که ملت آن روی پای خود بایستند و وابسته به دیگران نباشند، بدبخت کسانی هستند که وابستگی اقتصادی، سیاسی و فرهنگی دارند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه اکنون با همه کشورها بر اساس عزت ارتباط داریم، گفت: زیر بار ذلت نمی‌رویم، عزت مومن این است که از مردم بی‌نیاز باشد، امیدواریم خداوند توفیق دهد تا بتوانیم به برنامه نبوی عمل کنیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار