خبرهای داغ:

آقای روحانی کلید شما برای رفع بیکاری نچرخید!/این یعنی قوز بالا قوز!

جوانان آذربایجان غربی منتظرند روحانی بیاید و پاسخگوی مطالبات آنان باشد چرا که با وجود وعده هایی که رئیس جمهور محترم دولت جهت رفع بیکاری، رفع مشکلات معیشتی و سروسامان دادن به وضعیت بحرانی اقتصاد کشور داده بود اما هیچ کدام از این وعده ها عملیاتی نشدند!
کد خبر: ۸۶۷۹۲۸۷
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۲
به گزارش خبرگزاری بسج آذربایجان غربی، به نقل از تیار؛ خبر آمد خبری در راه است گویا رئیس جمهور محترم انگار پس از سه سال فراموشی مردم دیار آذربایجان هوس کرده به استان آذربایجان غربی و ارومیه بیاید و با شنیدن این خبر زخمهای کهنه مردم دوباره سرباز کرده است.

در کوچه پس کوچه ها زنان، مردان، بقال و جوانان همه و همه از آمدن رئیس جمهور و مطالباتی که از وعده های تحقق نیافته وی دارند سخن می گویند.

در این روز که روز جوان است جدای از تمام اقشار ملت در مورد جوانان و محرومیتها و بحرانهای این قشر که بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب سرمایه کشور هستند می خواهیم سخن بگوییم.

قفل بیکاری با کلید روحانی باز شد؟

این سوالی است که جوانان می خواهند روحانی به آن پاسخ دهد چرا که حسن روحانی پیش از انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۲گفته بود در سال ۱۳۸۴، ۲۰میلیون و ۸۶۰شاغل داشتیم و در سال ۱۳۹۱، ۲۰میلیون ۶۰هزار نفر. این وضعیت در حالی است که قرار بود بیش از یک میلیون و ۵۰۰هزار موقعیت شغلی در سال ایجاد شود.نگاهی به عملکرد دولت تدبیر و امید به موضوع اشتغال و بیکاری جوانان جدا از بیان وجود این مشکل و هشدارهای مقامات این دولت نسبت به بیکاری بزرگ در کشور، نشان می دهد که هنوز آن تحرک لازم و اساسی مورد نیاز برای فراهم شدن زمینه ایجاد فرصت های جدید شغلی در کشور فراهم نشده است.

آذربایجان غربی هم اکنون با ۳۱.۵درصد یعنی جمعیتی بیش از یک میلیون نفر یکی از استانهای جوان کشور به شمار می رود، استان جوانی که با بحران عظیم بیکاری به خصوص جوانان تحصیلکرده مواجه است.

هنوز راهکارهای مدیریت حل مشکل بیکاری ۱۱۸هزار جوان تحصیلکرده در استان اتحاذ نشده موج جدیدی از تقاضای اشتغال فارغ التحصیلان تکمیلی در راه است و در صورت عدم برنامه ریزی اصولی در سه الی چهار سال آینده این استان با بحران عظیمی در این بخش مواجه خواهد شد.

حل نشدن مشکل اشتغال جوان در سالهای اخیر موجب شده است سن ازدواج نیز در جامعه روند افزایشی داشته باشد که این امر نیز آسیب های متعدد اجتماعی دیگری بر جامعه و خانواده ها تحمیل می کند آسیب هایی که گاه هزینه های جبران ناپذیری در پی دارد.

متاسفانه موضوع و مسئله جوانان سالهاست مورد غفلت و بی توجهی قرار گرفته است و امروز جوانان به پویایی، حرکت و انگیزه نیاز دارند و تنها مسئولان هستند که به این نیاز و دغدغه قشر جوان می توانند پاسخ درخوری بدهند ولی گویا چشمی نیست که جوانان و آب شدن توان این قشر را در زیر بار مشکلات عدیده ای که به علت بیکاری با آنان دست به گریبان هستند راببینند.

علاوه بر حل نشدن مشکل بیکاری و فراهم نشدن زمینه های اشتغال جدید برای جوانان باید بگوییم که با بسته شدن شهرکهای صنعتی و راکد شدن بیش از 75 درصد واحدهای صنعتی ارومیه راکد و نیمه فعال هستند در این میان حتی عده کثیری نیز بیکار و بر آمار قبلی بیکاران افزوده شدند و این یعنی قوز بالا قوز آقای روحانی!

ارسال نظرات