خبرهای داغ:
مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی گفت: طی سال گذشته آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد برای 4 هزار نفر در آذربایجان غربی ارائه شد.
کد خبر: ۸۶۷۹۲۸۳
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۸
به گزارش خبرگزاری بسج آذربایجان غربی، سعید فریور با اشاره به روند افزایشی آسیب‌های اجتماعی، اظهار داشت: آسیب‌های اجتماعی از قبیل اعتیاد، خشونت، طلاق و ... از روند افزایشی برخوردار است و در این راستا ضرورت دارد به اقدامات پیشگیرانه بیش از هر زمان دیگری پرداخته شود.

وی تصریح کرد: سازمان بهزیستی به دلیل ارتباط تنگاتنگی که با قشر نوجوانان و جوانان دارد در زمینه معضل اعتیاد و طلاق با استفاده از امکانات در دسترس در معاونت پیشگیری و معاونت امور اجتماعی سعی در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد.

فریور با بیان اینکه طی سال 94 آموزش مهارت‌های زندگی ویژه دانشجویی در دانشگاه‌ها و مراکز علمی برای 3 هزار و 950 نفر با اعتبار بالغ بر 25 میلیون تومان ارائه شد، ادامه داد: ارائه آموزش‌های قبل از ازدواج برای 3 هزار و 200 نفر با اعتبار بالغ بر 30 میلیون تومان در سال گذشته صورت گرفت.

وی آموزش‌های فرزندپروری ویژه والدین را از دیگر آموزش‌های ارائه شده توسط اداره کل بهزیستی استان عنوان کرد و افزود: طی سال گذشته آموزش‌های فرزندپروری برای 4 هزار و 200 نفر با اعتبار بالغ بر 20 میلیون تومان برگزار شد.

فریور به اقدامات انجام شده در راستای فعالیت‌های پیشگیری از اعتیاد توسط اداره کل بهزیستی استان اشاره کرد و ابراز داشت: سال گذشته آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد برای 4 هزار نفر با اعتبار بالغ بر 25 میلیون تومان صورت گرفت.

فریور یادآور شد: متاسفانه گرایش از مواد سنتی به مواد صنعتی سوق یافته که موجب سخت‌تر شدن درمان و تخریب بیشتر افراد درگیر در این مقوله شده است و در حال حاضر اعتیاد یکی از بزرگ‌ترین معضلات در کشور محسوب می‌شود به طوری که یکی از علل اصلی طلاق اعتیاد است.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری اولین همایش ملی آسیب‌شناسی طلاق در آذربایجان غربی اشاره و اعلام کرد: 30 اردیبهشت ماه سال جاری همایش ملی آسیب‌شناسی طلاق در آذربایجان غربی برگزار می‌شود.

وی علل و پیامدهای روانشناختی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی طلاق، آموزه‌های دینی و طلاق، سبک زندگی و طلاق، سلامت روان و طلاق، خانواده، مهارت‌های زندگی و طلاق، شبکه‌های مجازی و طلاق، جهانی شدن، آسیب‌های اجتماعی و طلاق، طلاق و روند الگوسازی کودکان، طلاق و پدیده تک والدی و طلاق عاطفی را از محورهای همایش ملی آسیب‌شناسی طلاق برشمرد.

ارسال نظرات