خبرهای داغ:
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های آذربایجان غربی اعلام کرد

پیشرفت فیزیکی 83 درصدی احداث ایست اختیاری پایانه مرزی تمرچین

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های آذربایجان غربی گفت: احداث ایست اختیاری پایانه مرزی تمرچین با اعتباری بالغ بر 100 میلیارد ریال و با پیشرفت فیزیکی 83 درصد در حال اجرا است.
کد خبر: ۸۶۷۹۲۸۲
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسج آذربایجان غربی، عبدالحسین علی‌اکبری به ارائه گزارشی از وضعیت پایانه‌های مرزی استان در سال 94 پرداخت و اظهار داشت: احداث ایست اختیاری پایانه مرزی تمرچین با اعتباری بالغ بر 100 میلیارد ریال و با پیشرفت فیزیکی 83 درصد در حال اجرا است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در پایانه مرزی تمرچین، یادآور شد: احداث ایست اختیاری با مساحتی بالغ بر 6.4 هکتار در سه بخش فضاهای اداری، پشتیبانی و پارکینگ با زیر ساختها و تاسیسات مربوطه اعم از تاسیسات شبکه فاضلاب، آب و آتش‌نشانی و برق اضطراری و سر درب غربی، پست برق، دیزل ژنراتور، منبع بتونی آب، فضاهای سبز و پارکینگ و ... است.

علی‌اکبری متذکر شد: احداث، توسعه، تکمیل و نگهداری پایانه مرزی تمرچین مشتمل بر ساخت و نصب دکل پرچم 35 متری، تجهیز سردرب غربی و مستحدثات جدیدالاحداث، تعمیر و بهسازی محوطه و ابنیه موجود با نگهداری تاسیسات برقی و مکانیکی و تهیه و نصب تابلوهای استیل طلایی در سردرب غربی با اعتباری بالغ بر 4 میلیارد ریال است.

وی به اقدامات انجام شده در پایانه مرزی بازرگان اشاره کرد و ابراز داشت: آغاز عملیات فاز دوم محوطه‌سازی و کارهای باقیمانده در پایانه مرزی بازرگان مشتمل بر بتن‌ریزی محوطه تجاری، اجرای سردرب‌ها، اجرای دیوار سنگی جاده مسافری، بتن‌ریزی کف ورودی اتوبوس و سواری، احداث سرویس بهداشتی، اجرای گاردریل و ... اجرایی می‌شود.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های آذربایجان غربی ادامه داد: عملیات فاز دوم محوطه‌سازی و کارهای باقیمانده در پایانه مرزی بازرگان با اعتباری بالغ بر 157 میلیارد ریال در اواخر سال 94 آغاز و پس از تجهیز کارگاه در مراحل ابتدایی اجرا با پیشرفت فیزیکی 6.5 درصد است

وی خاطرنشان کرد: احداث، توسعه، تکمیل و نگهداری پایانه مرزی بازرگان مشتمل بر چهار لاینه کردن مسیرهای ورود و خروج کامیونی شامل دو لاین ورود و دو لاین خروج همراه با احداث گیت‌های کنترلی، احداث رفوژها، راه‌بندها و ... جهت افزایش ظرفیت، روانسازی تردد و تسهیل در عبور مرور صورت می‌گیرد.

علی‌اکبری اعتبار هزینه شده در جهت احداث، توسعه، تکمیل و نگهداری پایانه مرزی بازرگان را بالغ بر 7 میلیارد و 500 میلیون ریال عنوان کرد و افزود: در این راستا اجرای ایزولاسیون و بهسازی، مرمت و نگهداری ابنیه و تاسیسات برقی و مکانیکی موجود و... و نقشه‌برداری محدوده از دیگر اقدامات در پایانه مرزی بازرگان به شمار می‌رود.

ارسال نظرات