مدیركل بهزیستی آذربایجان غربی از تحت پوشش قرار گرفتن ۱۸۷ هزار کودک از سنجش بینایی خبر داد.
کد خبر: ۸۶۷۹۲۶۲
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۴
به گزارش خبرگزاری بسج آذربایجان غربی، سعید فریور در هفدهمین كارگاه كشوری ارزشیابی آموزشی برنامه پیشگیری از تنبلی چشم به میزبانی ارومیه با اشاره به پوشش ۸۷ درصدی سنجش بینایی كودكان ۳ تا ۶ سال اظهار داشت: سال گذشته ۱۸۷ هزار كودك مورد سنجش بینایی قرار گرفتند كه خوشبختانه از میانگین كشوری بالاتر بوده ایم.

وی با تقدیر از متولیان طرح پیشگیری از تنبلی چشم ادامه داد: از مجموع ۱۸۷ هراز كودكی كه مورد سنجش بینایی قرار گرفتند ۱۴۰ هزار كودك سالم تشخیص داده شده و شش هزار و ۲۹۹ كودك به بینایی سنج معرفی شدند.

فریور با بیان اینکه در این مدت برای ۱۱ نفراز كودكان نیز كمك هزینه عمل جراحی چشم پرداخت شد عنوان کرد:

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی اجرای این طرح را یكی از فعالیتهای درخشان بهزیستی برشمرد و گفت: یك سنشج ساده بینایی از بروز معلولیت بزرگی چون نابینایی پیشگیری می كند و نیاز است خانواده ها با درك حساسیت این موضوع نسبت به انجام این سنجش بینایی اهتمام ورزند.

معاون پیشگیری بهزیستی آذربایجان غربی نیز در سخنانی با بیان اینكه پیشگیری همواره پویاست و این پویایی موجب شده تا ثمراتی چون حضور نسلی سالم را در جامعه شاهد باشیم اظهارداشت: خوشبختانه آذربایجان غربی در خصوص برنامه پیشگیری از تنبلی چشم در ردیف استانهای برتر كشوری است.

پروین محمد پوری اضافه کرد: هفدهمین كارگاه كشوری ارزشیابی آموزشی برنامه پیشگیری از تنبلی چشم به مدت دو روز با حضور كارشناسان مسئول این حوزه به میزبانی ارومیه در حال برگزاری است.

ارسال نظرات