خبرهای داغ:
مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی آذربایجان غربی:

کمیته های کاهش جمعیت کیفری در آذربایجان غربی تشکیل شد

مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی تربیتی آذربایجان غربی از تشکیل کمیته های کاهش آمار جمعیت کیفری در استان خبر داد.
کد خبر: ۸۶۷۹۲۶۱
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسج آذربایجان غربی، علی جلیلی در شورای اداری شهرستان بوکان با بیان اینکه اهداف دولت و قوه قضائیه در راستای کاهش جمعیت کیفری و گسترش فرهنگ صلح و دوستی در جامعه است اظهار داشت: در صورت فعالیت همه جانبه دستگاه‌های فرهنگی تاثیرگذار برای فرهنگ سازی بیشتر در جامعه، انتظار می‌رود در آینده آمار جمعیت کیفری به شدت کاهش پیدا کند.

وی ادامه داد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر کاهش جمعیت کیفری در زندان های کشور، در سطح استان آذربایجان غربی کمیته هایی در راستای کاهش جمعیت کیفری تشکیل شده و این امر باعث کاهش جمعیت زندانیان شده است.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی تربیتی استان آذربایجان غربی با بیان اینکه شهرستان بوکان رتبه نخست کاهش جمعیت کیفری زندان های این استان را دارد افزود: با توجه به عملکرد مثبت، زندان شهرستان بوکان در کاهش آمار قابل توجه جمعیت کیفری زندانیان توانسته رتبه نخست استان آذربایجان غربی را در کاهش جمعیت آمار کیفری به خود اختصاص دهد.

جلیلی با اعلام اینکه شهرستان سلماس در شمال استان آذربایجان غربی بعد از شهرستان بوکان در جنوب این استان در جایگاه دوم از لحاظ کاهش جمعیت کیفری قرار دارد اضافه کرد: مرکز آموزش فنی وحرفه ای برای تحت آموزش قرار دادن زندانی های استان ایجاد شده و افرادی که دارای رای باز هستند، تحت آموزش قرار می گیرند تا بعد از آزاد شدن دارای تخصص باشند.

وی با بیان اینکه علاوه بر آموزش، زندانی هایی که مهارت های لازم را کسب کرده باشند، مورد حمایت مالی قرار می گیرنداضافه کرد: سال گذشته تعداد ۴۰۰ نفر از محکومان جرایم غیرعمد واجد شرایط توسط ستاد دیه استان آذربایجان غربی آزاد شده و به آغوش خانواده خود باز گشته اند.

فرماندار بوکان نیز در این جلسه با تاکید بر تسریع در ساخت زندان مرکزی بوکان گفت: هم اکنون احداث ساختمان زندان این شهرستان از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار بوده و لازم است که هر چه سریع تر زندان از مرکز شهر بوکان به خارج از شهر انتقال داده شود.

جمال خسروی با بیان اینکه بیشتر زندانی های شهرستان بوکان را معتادان تشکیل می دهند، افزود: از مرکز استان برای افزایش سهمیه ماده ۱۶ درخواست افزایش سهیمه کرده ایم که معتادان شهرستان بوکان به مرکز ارومیه انتقال پیدا کنند.

وی گفت: با کاهش جمعیت معتادان در شهرستان بوکان میزان سرقت های خرد و کلان در این شهرستان نیز کاهش پیدا می کند و بر این اساس مسئولان مصمم هستند که فضا را برای توزیع کنندگان مواد مخدر نا امن کنند.

خسروی با تبریک روز روابط عمومی به مسئولان روابط عمومی شهرستان و اصحاب رسانه اظهار کرد: روابط عمومی چشم بینا و زبان گویای ادارات بوده و باید همه ادارات به روابط عمومی های خود ضمن فعال کردن اهمیت بدهند.

وی گفت: امسال که از طرف مقام معظم رهبری به نام سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل نام گذاری شده است، همه ارگان های دولتی باید برنامه های خود را در این راستا تنظیم کنند.

رئیس شورای اداری بوکان اضافه کرد: برای تحقق شعار امسال باید اولویت بر تولید داخلی و حمایت از این بخش مورد توجه جدی مردم و مسئولان باشد.

وی در خصوص سفر رئیس جمهور و هیات دولت به استان آذربایجان غربی افزود: ارزیابی مشکلات شهرستان بوکان و برنامه ریزی برای طرح ها با کمک نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی و امام جمعه انجام شده و به امضای هر سه نفر رسیده است.

رئیس دادگستری شهرستان بوکان نیز در ادامه گفت: میزان جمعیت کیفری در این شهرستان بسیار پایین بوده و بر اساس میزان شاخص جمعیت شهرستان از هر ۶۱۲ نفر جمعیت بوکان یک نفر زندانی است که بالغ بر ۱۶ صدم درصد می شود.

علیرضا نوروزی افزود: هم اکنون ۳۶۲ نفر زندانی در شهرستان بوکان وجو دارد که از این تعداد ۱۶۵ نفر دارای رای باز و ۱۹۴ نفر نیز در زندان به سر می برند.

وی نسبت به افزایش میزان طلاق در این شهرستان هشدار داد و گفت: در سال گذشته از مجموع دو هزار و ۱۰۰ ازدواج صورت گرفته یکهزار ازدواج منجر به طلاق و جدایی شده است که این امر می طلبد که مسئولان به این امر مهم توجه داشته باشند.

در پایان این مراسم از مسئولان شهرستان بوکان که در کاهش میزان جمعیت کیفری نقش داشتند، با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.

در این جلسه بخشدار بخش مرکزی، جانشین فرمانده سپاه، رئیس اداره آموزش و پرورش و مسئول کانون بانوان فرمانداری به بیان عملکردهای خود پرداختند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار