خبرهای داغ:
یکی از مراجع تقلید با اشاره به برخی از ویژگی‌های رفتاری حضرت علی‌اکبر(ع) گفت: جوانان و نوجوانان جامعه اسلامی باید از ایشان به عنوان فردی امام‌شناس الگوبرداری کنند.
کد خبر: ۸۶۷۹۱۵۵
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله سید محمدعلی علوی‌گرگانی ظهر امروز در دیدار با جمعی از کارمندان هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در دفتر این مرجع تقلید انجام شد، با اشاره به برخی از ویژگی‌های رفتاری حضرت علی‌اکبر(ع) اظهار کرد: جوانان و نوجوانان جامعه اسلامی باید از ایشان به عنوان فردی امام‌شناس الگوبرداری کنند.

وی با تاکید بر اینکه اقشار مختلف جامعه اسلامی باید نسبت به ویژگی‌های ائمه اطهار(ع) آگاهی مناسبی داشته باشند، اضافه کرد: در واقعه کربلا امام حسین(ع) با اشاره‌ای می‌توانستند لشکر دشمن را از بین ببرند اما از امدادهای الهی و قدرت‌های غیبی خود استفاده نکردند.

این مرجع تقلید پاسداری از ارزش‌های دینی را یکی از اولویت‌های نظام اسلامی برشمرد و خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) در واقعه کربلا نخست فرزند خود را به میدان فرستادند و بعد از ایشان به فرزندان بنی‌هاشم اجازه حضور در میدان دادند.

وی خداشناسی را راهکاری برای رسیدن به ایمان و تقوا دانست و یادآور شد: معرفت مردم به خداوند متعال و جانشینان او در زمین باید افزایش یابد تا بتوانند با توسل از امدادهای الهی استفاده کنند.

آیت‌الله علوی گرگانی با بیان اینکه خداوند نسبت به هر کار نشدنی در دنیا توانمند است، مطرح کرد: روا کردن حاجت همه مردم برای خداوند متعال سخت نیست اما باید مردم به معرفت و ایمان لازم برسند.
ارسال نظرات