عضو انجمن مدرسان اقتصاد مقاومتی در گفتگو با «بسیج» :
قاسم رستم پور گفت: آنچه مهم است سرقت با میزان بالای دلاری است و در شرایطی که کشور از نظر اقتصادی دچار رکود و تنگناهای مالی بسیاری است لذا اینکه کدام دولت مقصر بوده است را حرفی ندارم ولی باید به نحوه رسیدگی و پیگیری کامل این سرقت از سوی مسئولان پرداخته شود.
کد خبر: ۸۶۷۹۰۸۰
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۴

قاسم رستم پور عضو انجمن مدرسان اقتصاد مقاومتی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به موضع انفعالی دولت در برابر غارت دو میلیاردی دلاری اموال بلوکه شده ایران توسط آمریکا اظهار داشت: آنچه مهم است سرقت با میزان بالای دلاری است و در شرایطی که کشور از نظر اقتصادی دچار رکود و تنگناهای مالی بسیاری است لذا اینکه کدام دولت مقصر بوده است را حرفی ندارم ولی باید به نحوه رسیدگی  و پیگیری کامل این سرقت از سوی مسئولان پرداخته شود.

وی با بیان اینکه همزمان با برداشت پول ایران توسط  آمریکا، وزیر امور خارجه در آمریکا حضور داشتند افزود: دقیقا برداشت در زمان حضور وزیر امور خارجه کشورمان در آمریکا بوده است لذا حداقل انتظار این بود که همان زمان می توانستند اعتراضات خود را برسانند البته شاید هم رسانده باشند چون جلسه محرمانه بوده  است و  ما در جریان مفاد این جلسات نیستیم. مقصر مهم است ولی مهم تر از مقصران شکایت در دادگاه بین المللی و احقاق حق مردم ایران است تا مسئولان بپردازند.

رستم پور خاطر نشان کرد: با توجه به تاکیدات رهبری معظم در فروردین امسال کردند اموالی که بعد از برجام قرار است وارد شود در جای درست خرج شود پس نکته اساسی در چگونگی مصرف این پول بوده است آیا دولت برنامه ریزی داشته است که پول کجا خرج شود در بودجه جاری یا احیای زیر ساخت ها؟!

این کارشناس مسائل اقتصادی خاطر نشان کرد: دعوای مسئولان در برداشت اموال ایران توسط آمریکا به حدی گسترش یافته است که بندهای توافقات برجام را از یاد برده اند؟! قرار بر این بود تا اموال بلوکه شده ایران به ایران برگردد نه اینکه برداشت شود. پس این نقض آشکار توافقات برجام است پس روح برجام آسیب رسان اقتصاد کشور مان است نه گشایش اقتصادی.

عضو انجمن مدرسان اقتصاد مقاومتی در خاتمه افزود:اینکه دولت موفقیت بزرگ خود را در برجام معرفی می کرد برجامی که بر مبنای اعتماد به آمریکا بسته شده است و حداقل این برداشت دو میلیاردی اموال ایران عدم اعتماد به آمریکا را نشان می دهد. مسئولان برجام را به عنوان هدیه الهی و شجره طیبه نامیدند. حداقل به نقص های آن اذعان کنند. ترس ما این است که چون برجام را پیروزی بزرگ می پندارند سایر مسائل کشور راه هم اینگونه حل کنند.

 

ارسال نظرات