نوزدهمین جشنواره ملی مقاومت فتح خرمشهر از روز گذشته سه شنبه 28 اردیبهشت ماه با حضور مدیرعامل منطقه آزاد اروند، فرماندار خرمشهر، مدیرکل ارشاد استان خوزستان و یگر مسئولان آبادان و خرمشهر در محل اجرای نمایش «دریادلان» آغاز شد.
کد خبر: ۸۶۷۹۰۶۱
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۹
به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از ستاد اطلاع رسانی جشنواره، جشنواره نوزدهم تئاتر مقاومت-فتح خرمشهر که با شکلی حرفه ای تر از چند سال اخیر در حال برگزاری است، میزبان هنرمندانی از سراسر کشور است و در مراسم افتتاحیه آ همایون غنواتی، پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را قرائت کرد.

در ادامه مراسم نیز سیدمرتضی نعمت زاده معاون فرهنگی اجتماعی منطقه آزاد اروند صحبت هایی در رابطه اهمیت منطقه خرمشهر و آبادان و توجه تئاتر این منطقه کرد.

روز اول جشنواره نمایش هایی در بخش های صحنه ای نیز روی صحنه رفت؛ نمایش «سبز، سپید، سرخ» کاری از سیدعلی موسویان در تالار مهر آبادان با محوریت مدافعان حرم اجرا شد، این نمایشروایتگر سه داستان امروزی به موازات یکدیگر است که حلقه اتصال آنها شهید مدافع حرمی است که در سوریه توسط نیروهای تکفیری داعش به شهادت رسیده و قرار است پیکر پاک او تشییع شود. بخش اعظمی از داستان از اتفاقات واقعی مراسم تشییع شهید مدافع حرم افغان محمدتقی حسینی الهام گرفته شده است.

همچنین نمایش های خیابانی «کوچ» کاری از بهنام کاوه در محوطه تالار مهر آبادان و یادمان سینما رکس آبادان، نمایش «زیرخاکی» کاری از احمد طاهریان در پارک معلم آبادان، «خرم+شهر» کاری از آمنه پورحسینی در مسجد جامع خرمشهر، «ضامن» نوشته مرتضی شاه کرم و کارگردانی احمد مسافری در بلوار ساحلی خرمشهر و «پاسپورت» نوشته مریم طرفی و کارگردانی عبدالحسین جلیل در بوستان بیان خرمشهر اجرا شدند.

نوزدهمین جشنواره ملی تئاتر مقاومت فتح خرمشهراز 28 اردیبشهت ماه الی دوم خرداد ماه به دبیری حسین مسافرآستانه در شهرهای آبادان و خرمشهر برگزار می‌شود.

ارسال نظرات