نماينده مجلس با اشاره به ضرورت اجراي طرح‌هاي اقتصادي زودبازده در مناطق مرزي جهت مبارزه با مواد مخدر و پيشگيري از اعتياد گفت: ورود بنگاه‌هاي اقتصادي همچون بانك‌ها به حوزه توليد به ويژه در مرز مانع از ورود مواد مخدر به كشور مي‌شود.
کد خبر: ۸۶۷۹۰۵۲
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸
به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از ستاد مبارزه با مواد مخدر عبدالكريم رجبي اظهارداشت: اعتياد بلاي خانمان سوزي است كه در كمين افراد جامعه به ويژه جوانان و نوجوانان نشسته لذا بايد همه مردم و مسئولان نسبت به اين پديده شوم آگاه و هشيار بوده و از آن غفلت نداشته باشند. مبارزه با اعتياد يك اصل ضروري براي همه اقشار جامعه است و هرچه در اين زمينه بيشتر حساس باشيم نتايج ماندگاري را شاهد خواهيم بود.

وي افزود: متاسفانه گاهي ميان دستگاه‌هاي كشور در اين زمينه ناهماهنگي وجود دارد و اين موضوع سبب بروز مشكلات بيشتر مي‌شود و جامعه را با چالش مواجه مي‌سازد. لذا همكاري همه دستگاه‌ها در اين راستا ضرورت دارد و همه بايد در يك جهت گام بردارند.

نماينده مجلس ادامه داد: مشكلات اقتصادي و تحريم ها سبب شده نتوانيم به صورت كامل در حوزه اشتغال و كارآفريني برنامه هايي را عملياتي كنيم و از آنجايي كه علت اصلي اعتياد بيكاري جوانان است توجه به رفع اين مشكل بسيار حائز اهميت است.

نماينده مردم مينو دشت گفت: مشكلات خانوادگي و بحران‌هاي عاطفي بر شعله ور شدن دامنه هاي اعتياد موثر بوده لذا همه دستگاه‌هاي اقتصادي، اجتماعي، سياسي، امنيتي و ... لازم است عنايت ويژه‌اي نسبت به اين مسئله داشته باشند.

رجبي رويكرد اجتماعي شدن مبارزه با مواد مخدر را بسيار مهم و ضروري برشمرد و عنوان كرد: بايد به اشتغال زايي و رونق توليد در كشور به ويژه در مناطق مرزي توجه داشت چراكه با ورود بنگاه‌هاي اقتصادي همچون بانك‌ها و اجراي طرح‌هاي زودبازده مي‌توانيم در حوزه پيشگيري و مبارزه با اعتياد اقدامات موثري را به سرانجام برساينم.

عضو كميسيون اقتصادي مجلس با اشاره مجلس نيز در جهت رفع موانع اشتغال زايي اقدامات موثري را انجام داده و در اين حوزه نيز اهتمام دارد، افزود: قانون رونق كسب و كار در مجلس تصويب شده و دولت اكنون آيين نامه‌هاي آن را نوشته است. بر اساس اين قانون بانك‌ها موظف شده در حوزه توليد اقدامات موثري را انجام دهند و اميدواريم با اين شرايط، وضعيت توليد و كسب و كار تغييرات زيادي را به همراه داشته باشد.

نماينده مجلس خاطر نشان كرد: مجلس شوراي اسلامي آمادگي دارد همگام با ساير دستگاه‌هاي دولتي و غير دولتي اقدامات موثر را جهت پيشگيري از اعتياد و مبارزه با مواد مخدر انجام دهد و نمايندگان نيز در اين راستا عزم راسخي را از خود نشان داده اند البته در كنار اين مسئله خانواده‌ها نيز بايد آموزش‌هاي پيشگيرانه را فراگيرند تا فرزندان آنها از عدم آگاهي در گير اعتياد نشوند.
ارسال نظرات