حمید
بیانیه روابط عمومی و تبلیغات سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام/
بیانیه روابط عمومی و تبلیغات سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام به مناسبت گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر به شرح ذیل است:
کد خبر: ۸۶۷۹۰۲۲
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ عملیات فتح خرمشهر فتح خاک نیست ، فتح ارزشهای اسلامی است .خرمشهر شهر لاله های خونین است.خرمشهر را خدا آزادکرد. امام خمینی (قدس سره)

بیت المقدس و حماسه آزادسازی خرمشهر همواره چون ستاره ای فروزان بر آسمان مقاومت ، استقامت ، پایمردی و پایداری ملت ایران می درخشد . اقدام معجزگون رزمندگان اسلام در بازپس گیری بندر خرمشهر از دست متجاوزان بعثی، برگ زرینی از تاریخ دفاع مقدس و روز مقاومت و پیروزی ملت ایران نامیده شده است.

بی تردید سوم خرداد و سالروز حماسه فتح خرمشهر فرصت مغتنمی است برای بازبینی و بازشناسی تاریخ بلند مقاومت ملت ایران؛ ملتی که با انقلاب خونین خود راه جدیدی را فراروی بشریت قرن بیستم و قرن های آینده گشود و به همین خاطر هم مغضوب و منفور قدرتهای استکباری و سردمداران نظام سلطه قرار گرفت و جنگ تحمیلی عراق علیه ایران در ادامه طرح های براندازانه ای همچون طراحی کودتا در ارتش ، تحمیل ناآرامی های داخلی مخصوصا در کردستان و ترور مسئولین و عناصر کلیدی نظام ، چهارمین گامی بود که سلطه گران عالم با هدف براندازی و نابودی نظام نوپای جمهوری اسلامی برداشتند .

معجزه ایران در فتح خرمشهر اولین زنگ خطر جدی را برای غرب و حامیان منطقه ای صدام به صدا درآورد . نخستین پیام آزاد سازی خرمشهر شک و تردیدی بود که در دل دشمنان انقلاب اسلامی در باره نتیجه جنگ ایجاد شد .

آمریکا و متحدان عرب منطقه ای او احساس کردند که اگر وضعیت به همین منوال پیش برود، نه تنها عراق طرف پیروز جنگ نخواهد شد بلکه احتمال شکست او نیز قابل تصور است . بنابراین فتح خرمشهر توازن برتری طرفین در جنگ را به نفع ایران برهم زد و این چیزی نبود که به آسانی مورد پذیرش نظام سلطه قرار گیرد . به عبارت دیگر اگر غرب و اعراب مرتجع منطقه تا فتح خرمشهر به قصد پیروزی عراق و براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران از صدام حمایت می کردند ، از آن پس با هدف نجات عراق و جلوگیری از سقوط صدام وارد معرکه شدند و در یک اقدام فریبکارانه طرح آتش بس و اتحاد دو ملت ایران و عراق را علیه رژیم صهیونیستی مطرح کردند

امام خمینی (ره) با تیزبینی و دوراندیشی شعار " راه قدس از کربلامی گذرد" را مطرح ساخته و ضمن خنثی سازی این توطئه خطرناک بر ضرورت افزایش حملات رزمندگان اسلام در جبهه ها تاکیدکردند.

عملیات غرور آفرین بیت المقدس با تغییر موازنه قدرت به نفع رزمندگان اسلام و ایجاد رعب و وحشت در جبهه کفر و تغییر نگرش جامعه جهانی نسبت به توانمندی مبتنی بر اصل ایمان واعتقاد درونی رزمندگان اسلام و باعث افزایش اقتدار سیاسی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در سطح بین المللی شد بگونه ای که مسئولین سیاست خارجی نظام ، سرافرازانه در محافل بین المللی از حقوق ملت مظلوم ایران دفاع می کردند .

در این بیانیه آمده است: تحقق وعده های الهی در کنار عمل به شروط تحقق وعده های الهی همچون احساس تکلیف و اهتمام به دفاع از نظام در مقابل متجاوز، انفاق و جهاد در راه سازندگی و عمران کشور در زمان جنگ و بعد از آن علیرغم خبائث و شیطنت های شیطان بزرگ مهمترین رمز پیروزی ملت شریف ایران است که در این مقطع زمانی بایستی اقدام و عمل به اقتصاد مقاومتی به عنوان بهترین الگوی عملی ما در حرکت انقلابی مد نظرقرار گیرد .

تماس با ماسپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام ضمن ادای احترام به مقام والای حضرت امام خمینی (رضوان الله) و شهیدان ، ایثاگران و رزمندگان غیور حماسه آزادسازی خرمشهر و پاسداشت روز ملی مقاومت، ایثار و پیروزی ، از اقشار مختلف مردم و بویژه جوانان بسیجی ، مومن و انقلابی جهت حضور پرشور در آئین‌های گرامیداشت این حماسه تاریخی دعوت می نماید و تأکید می نماید: دشمنان کینه‌توز و قسم‌خورده انقلاب اسلامی باید بدانند ملت حماسه‌ساز ایران و فرزندان انقلابی و غیور در ارتش، سپاه و سایر نیروهای مسلح کشور با تبعیت از ولایت فقیه و فرماندهی حضرت امام خامنه‌ای عزیز (مدظله العالی) با وحدت و یکپارچگی و عزم و اراده انقلابی برای مقابله با تهدیدات دشمن در عرصه‌های سخت، نیمه سخت و نرم ، از آمادگی همه‌جانبه و مقتدرانه برخوردار بوده و به آنان هشدار می‌دهند هرگونه اشتباه محاسباتی و خطای راهبردی را با پاسخ قاطعانه، کوبنده و پشیمان کننده مواجه خواهند ساخت.

ارسال نظرات