رئیس سازمان بسیج رسانه استان زنجان با اشاره به فرا رسیدن هفته جوان و لزوم ترویج فرهنگ کتاب خوانی در بین این نسل گفت: رشد هر جامعه‌ای توسط جوانان آن جامعه شکل می‌گیرد.
کد خبر: ۸۶۷۸۸۸۴
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸
عبدالله جعفری در جمع خبرنگاران با تبریک اعیاد شعبانیه و با اشاره به فرا رسیدن هفته جوان اظهار داشت: جنگ امروز در جوامع اسلامی جنگ فرهنگی و نرم بوده و جوانان و نوجوانان اهداف اصلی این جنگ‌ها هستند که باید اقدامات جدی در زمینه انجام شود.
وی با بیان اینکه یکی از راه‌های مقابله با جنگ نرم دشمن توسعه فرهنگ کتاب خوانی است، افزود: خواندن کتاب‌هایی با درون‌مایه‌های متفاوت و موضوعات متنوع، بارقه‌های امید، دانش و تجربه را در فکر و ذهن جوان شعله‌ور می‌سازد که هیچ نیرویی نمی‌تواند در مقابل آن بایستد.
رئیس سازمان بسیج رسانه استان زنجان عنوان کرد: کتاب یکی از مهم‌ترین ابزارها و ملزومات پیشرفت و رشد در تمام زمینه‌های بشری از جمله دانش، فرهنگ و تمدن است و در این راستا نهادهای فرهنگی باید در جذب جوانان به سمت کتاب خوانی همت گمارند.
وی با تاکید بر اینکه کتاب مایه رشد و تعالی شده و از سقوط انسان جلوگیری می‌کند، گفت: اگرچه ظاهرا جنگ سخت ودوران دفاع مقدس گذشت اما دشمن همیشگی انقلاب در این زمان جنگی به مراتب سخت‌تر در جبهه‌های فرهنگی و اقتصادی به راه  انداخته و با تحریم، تهدید و برنامه‌های ماهواره و شبکه‌های اجتماعی جنگی به مراتب سخت‌تر از جنگ نظامی را ضد ملت انقلابی ایران آغاز کرده و می‌خواهند یه این صورت به نظام جمهوری اسلامی ایران ضربه وارد کنند.
جعفری با اشاره به توجهات ویژه مقام معظم رهبری به جوانان ابراز کرد: وقتی رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپایی و آمریکایی نامه می‌نویسد نشان دهنده تاثیر ویژه این قشر در جوامع بشری است.
وی در ادامه با معرفی چهار کتاب به جوانان اظهار داشت: کتاب شهر ضرب‌المثل‌ها نوشته غلامرضا حیدری ابهری شامل ضرب‌المثل‌های شیرین ایرانی بوده که مالامال از درس‌های زندگی ساز و پندهای حکمت آموز است، و از لطافت لفظی و معنوی آن، برای تلطیف دل‌ها و تربیت جان‌ها بهره میگیرد که برای جوانان مفید است.
رئیس سازمان بسیج رسانه استان زنجان گفت: کتاب ملاقات در شب آفتابی نوشته علی موذنی نیز داستان شیرینی از فرهنگ رفتار بسیجی است، در واقع فرهنگ ایثار و ایمان بسیجی که اساس زندگی زناشویی و خانوادگی را تشکیل می‌دهد.
وی افزود: کتاب بار دیگر، نادر زندگی‌نامه شهید نادر مهدوی است که در سال ۱۳۶۶(۲۰ مهرماه) در رویارویی با نیروی‌ دریایی آمریکا در خلیج فارس به شهادت رسید، در این کتاب برای نخستین بار با استفاده گسترده و همه جانبه از خاطرات شفاهی سعی شده تا زندگی شهید نادر مهدوی را از ابتدای تولد تا هنگام شهادت و وقایع پس از شهادت مورد بررسی قرار دهد.
جعفری خاطرنشان کرد: چهارمین کتاب که برای جوانان پیشنهاد می شود، رویای نیمه شب اثر مظفر سالاری بوده که داستانی است عاشقانه با زمینه‎ مذهبی که حکایت از دلدادگی جوانی پاک سیرت از اهل سنت به دختری شیعه مذهب دارد که در راه وصال با موانع و اتفاقاتی تلخ و شیرین مواجه است.
وی در پایان تصریح کرد: امید است جوانان با انس گرفتن با کتاب جامعه‌ای پویا و رو به رشد شکل دهند.

ارسال نظرات