رئيس كل دادگستري استان گیلان گسترش فرهنگ اصیل انقلاب در جامعه را مهم ذکر کرد و گفت: بسیج حقوقدانان باید به القائات، هجمه‌ها و نگرش‌ها بپردازد.
کد خبر: ۸۶۷۸۸۷۵
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، احمد سياوش پور در نشست شورای عالی بسیج حقوقدانان استان، بسيج حقوقدانان  را تركيبي از اقشار فرهيخته، حقوقدان، صاحب نظر و جامعه شناس دانست و اظهار كرد: حقوقدانان در همه جوامع بشري داراي جامعيت هستند كه مي توانند در ساير رشته ها نيز اعمال نظر نمايند.

وی با بیان اینکه فریضه امر به معروف و نهی از منکر دارای شرایطی است، تصریح کرد: کارشناسان امر باید به موضوع مذکور توجه داشته باشند.

رئیس کل دادگستری گیلان ترکیب بسیج حقوقدانان را از صاحب‌نظران و آسیب‌شناسان اجتماعی خواند و بیان کرد: اعضای بسیج حقوقدانان را وکلا، قضات و نهادهای انقلابی تشکیل می‌دهند.

سیاوش پور حقوقدانان را دارای جامعیتی در اجتماع دانست و گفت: دانش حقوق دارای گستردگی است و در تمام رفتارهای اجتماعی وجود دارد.

وي خدمت به مردم را از ويژگي هاي بسيج حقوقدانان ذكر كرد و افزود: امروز بايد مشكلات اصلي اجتماع شناسايي شده و در مسير رفع آن گام برداشت .

رئیس کل دادگستری گیلان بر اولویت قرار دادن مشکلات جدی و اصلی جامعه تاکید کرد و ادامه داد: وضعیت فرهنگی، رفتاری و کرداری در بخش نوجوانان، جوانان و بنیان خانواده باید بررسی شود.

سیاوش پور، حوزه‌های اجتماعی، فضای مجازی، القائات فرهنگی، تهاجم فرهنگی و ... را مهم خواند و اضافه کرد: امروز ریشه نهاد خانواده در آسیب‌ها اصل است و اگر مادر در خانواده آسیب ببیند پس از آن پدر و تمام اعضا دچار آسیب می‌شوند.

اين مقام ارشد قضايي خانواده  را از جمله نهادهاي تحت آسيب عنوان كرد و افزود: بايد در اين خصوص كاوش هاي علمي و آسيب شناسي هاي لازم صورت بگيرد.

سياوش پور با اشاره به اهميت نقش مشاور خانواده یادآور شد: مشاوران محله را می‌توان با همکاری شهرداری‌ها راه‌اندازی کرد.

وي خواستار استفاده از ظرفيت بانوان بسيجي حقوقدان، انجمن اولیا و مربیان در آموزش و پرورش و شهرداري ها در تاسيس چنين مكاني براي مشاوره شد و خاطرنشان کرد: نوجوانان و جوانان در معرض خطرات وتهديد هاي زيادي هستند و حجم فراواني از پرونده هاي اختلافات در دستگاه قضايي در مبحث خانواده ريشه دارد.

رئیس کل دادگستری گیلان، حوزه‌های اجتماعی، فضای مجازی، القائات فرهنگی، تهاجم فرهنگی و ... را مهم خواند و گفت: نسبت طلاق به ازدواج در جامعه نگران‌کننده است.

رئيس شوراي قضايي با گلايه مندي از ضعيف بودن فرهنگ قانون پذيري در جامعه افزود: قانون گريزي، تزلزل در رفتار را در پي خواهد داشت.

سیاوش‌پور در ادامه بر قانونمندی در جامعه تاکید کرد و گفت: اقشار مختلف جامعه به‌ویژه مدیران و دستگاه‌های اجرایی و اقتصادی باید قانونمند عمل کنند.

وی، کاهش تحمل‌پذیری در جامعه را از جمله معضل اجتماعی خواند و تصریح کرد: روحیه جوانمردی باید در جامعه ارتقا پیدا کند.

سیاوش‌پور، گسترش فرهنگ اصیل انقلاب در جامعه را مهم ذکر کرد و گفت: بسیج حقوقدانان باید به القائات، هجمه‌ها و نگرش‌ها بپردازد.

وی با بیان اینکه به‌شدت دنبال مجازات‌های جایگزین حبس هستیم، خاطرنشان کرد: دستگاه قضايي استان در تلاش است تا با تدابير ويژه و ابزارهاي قانوني جمعيت كيفري زندان ها را كاهش دهد.

اين مقام ارشد قضايي استان حفظ حقوق بیت‌المال و محیط زیست را از موضوع‌های مهم در دستگاه قضايي استان برشمرد و گفت: هرچند كه مسئولين استان گيلان در صيانت از اراضي ملي اقدامات زيادي را صورت داده اند ولي جنگل‌ها، سواحل، بستر رودخانه ها و ... در استان در معرض آسیب است و توجه و  همت تمامي نهادها خصوصا بسيج حقوقدانان را رد محافظت و نگهداري از انفال، منابع طبيعي و محيط زيست را مي طلبد.

ارسال نظرات