نماینده مردم تهران در مجلس گفت: پرداخت تسهیلات ازدواج به جوانان تاثیر مستقیم بر فرزند آوری و افزایش جمعیت دارد؛ مسئولان باید به این قضیه جدی تری نگاه کنند.
کد خبر: ۸۶۷۸۸۳۳
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۸

فاطمه آلیا نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج اظهار داشت: باید توجه داشت که در حال حاضر برخی مجامع برای کاهش جمعیت برخی کشورها از جمله ایران برنامه ریزی کرده اند؛ مسئولان کشور باید به این قضیه جدی تری نگاه کنند.

وی با اشاره به اینکه کشور بحران جمعیتی را در پیش رو خواهد داشت گفت: برای حل بحران جمعیتی مجلس چند قدم برداشت؛ البته طرح جامع تعالی خانواده علی رغم تلاش هایی که شد به نتیجه ای نرسید، لذا باید جز اولویت های مجلس دهم قرار گیرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تسهیل امر ازدواج جوانان و پرداخت وام به آنان باید اولویت مسئولان باشد خاطر نشان کرد: پرداخت وام ده میلیون تومانی ازدواج برای هر یک از زوجین فکر خوبی بود که مورد استقبال نسل جوانان و دانشجویان قرار گرفت؛ اما متأسفانه برخی از مسئولان به شکلی فضاسازی کرده و صورت مسئله را پاک کردند در حالیکه این موضوع خیلی مهم بود.

وی با اشاره به اینکه پرداخت تسهیلات ازدواج به جوانان تاثیر مستقیم بر فرزند آوری و افزایش جمعیت دارد تصریح کرد: مسئولان به این موضوع توجهی ندارند؛ مشخص کردن اولویت ها باید جزء امور مدیریتی مسئولان باشد؛ باید یک سوال مهم پرسید که این اعتبارات برای کجا باید هزینه شود؟
ارسال نظرات