خبرهای داغ:

نخستین کنگره ملی حضرت هلال بن علی(ع) برگزار می شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه اصفهان از برگزاری نخستین کنگره ملی حضرت هلال بن علی(ع) در روز ششم خردادماه سالجاری خبر داد و گفت: دو جلد کتاب چاپ شده از مقالات منتخب داوران در کنگره ملی امامزاده هلال‌ابن محمد (ع) ،همزمان با برگزاری این کنگره در مقبره امامزاده رونمایی خواهد شد.
کد خبر: ۸۶۷۸۸۱۴
|
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام رضا صادقی در نشست خبری با خبرنگاران پیرامون برگزاری این کنگره افزود: ۱۳۰ مقاله به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده که از این تعداد مقاله پس از داوری‌ها ۳۰ مقاله پذیرفته و در قالب و جلد کتاب به چاپ رسیده است.

وی اظهارکرد: این کنگره در دو بخش علمی و فرهنگی است که مراسم افتتاحیه آن صبح روز پنجشنبه ششم خردادماه سالجاری در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی آستان مقدس امامزاده شاه سیدعلی(ع) و مراسم اختتامیه آن عصر همان روز در شهرستان آران و بیدگل آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع) برگزار می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در بخش دیگری از این نشست خبری به وجود ۱۰ امامزاده میراثی در استان اصفهان اشاره کرد و بیان داشت: اداره کل اوقاف و امور خیریه هیچ مسئولیتی در حوزه بازسازی و مرمت این امامزاه‌ها و حتی مساجد ندارد و ر این راستا تنها از درآمد این اماکن برای هزینه‌های جاری این اماکن متبرکه استفاده می‌کند.

حجت‌الاسلام صادقی همچنین به ثبت ۲۸۶ موقوفه جدید در استان اصفهان در سال ۹۴ اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۱۴ هزار و ۶۰۰ موقوفه در استان اصفهان وجود دارد.

وی در ادامه به راه‌ندازی مرکز مجازی حفظ قرآن کریم در اصفهان و در کنار مقبره علامه مجلسی اشاره کرد و گفت: این مرکز قرار است تا پایان سال جاری شش هزار حافظ قرآن را در استان اصفهان تربیت کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان همچنین از دریافت سند یک دانگ از شش دانگ سند موقوفه «ابالفضل و مهدی نجفی» خبر داد و افزود: این موقوفه در سه راهی درچه به سمت خمینی شهر است و بر اساس آن ۳۷۰ هکتار از اراضی این بخش از درچه و خمینی شهر به نام موقوفه ثبت شدند.

وی با بیان اینکه نیت واقف موقوفه «ابالفضل و مهدی نجفی» کمک به مدرسه علمیه نجفی واقع در بازارچه حسن آباد بوده است، افزود: این در حالی است که طی سال‌های گذشته به دلیل عدم تحقق نیت واقف شاگردان این مدرسه برای ادامه تحصیل به یکی از مدارس زینبیه اصفهان منتقل شده‌اند.

ارسال نظرات