خبرهای داغ:
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه آزمون کتبی یازدهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم برگزار شد، گفت: 519 حافظ در استان اصفهان در این دوره شرکت کردند.
کد خبر: ۸۶۷۸۸۱۰
|
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام رحمت‌الله اروجی در راستای مرحله اول یازدهمین دوره اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم، ابراز کرد: این آزمون با حضور 519 نفر از حافظان 5، 10 و 20 جزء از قرآن کریم و حافظان کل قرآن استان اصفهان به صورت همزمان در کل کشور برگزار شد که از این تعداد 460 نفر را خواهران و 59 نفر را برادران تشکیل می‌دهند.
وی با بیان اینکه حافظان قرآن کریم در ۵ حوزه‌ امتحانی اصفهان، شهرضا، خوانسار، کاشان و نجف آباد به رقابت پرداختند، افزود: در حوزه امتحانی اصفهان که در دانشگاه فرهنگ و هنر شماره یک برگزار شد، 295 نفر حافظ قرآن شرکت کردند.
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره به اینکه در کل کشور 6 هزار و 770 نفر حافظ قرآن برای کسب مدرک تخصصی حفظ قرآن کریم در این آزمون شرکت کرده‌اند، تصریح کرد: در این طرح حافظان 10، 20 و 30 جزء از قرآن کریم پس از کسب حدنصاب‌های مورد نظر طرح، می‌توانند از مزایا و تسهیلاتی که طبق مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی برای آنها در نظر گرفته شده است، بهره‌مند شوند.
اروجی خاطرنشان کرد: حافظان 5 جزء از قرآن کریم نیز به منظور کسب تجربه و آشنایی بیشتر برای شرکت در رشته‌های اصلی، در این آزمون شرکت کرده‌اند.
وی با اشاره به اینکه دارندگان مدرک تخصصی حفظ قرآن از مزایای درجات یک تا پنج هنری، موضوع مصوبه جلسه 547 شورای عالی انقلاب فرهنگی برخوردار خواهند شد، گفت: قرار گرفتن در فهرست افتخارات بنیاد ملی نخبگان یکی از این امتیازات است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان اظهار کرد: نتایج یازدهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم روز پنجشنبه 20 خردادماه جاری بر روی سایت سازمان دارالقرآن الکریم قرار می‌گیرد.
اروجی یادآور شد: مرحله دوم طرح که شامل آزمون شفاهی حفظ قرآن است، شهریورماه امسال پذیرای برگزیدگان مرحله اول خواهد بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها