خبرهای داغ:
مدیرکل اداره پیشگیری از آسیب های اجتماعی بهزیستی:

شبکه های مجازی هم فرصت است هم چالش/ والدین به روز باشند

مدیرکل اداره پیشگیری از آسیب های اجتماعی بهزیستی کشور گفت: امروزه والدین نیز به دلیل تمایل جوانان به استفاده از اینترنت باید با سرعت بیشتری به دهکده جهانی ورود پیدا کنند.
کد خبر: ۸۶۷۸۷۸۶
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۸

به گزارش خبرنگار بسیج، دکتر شیرین احمدی نیا پیش از ظهر امروز سه شنبه در همایش «آسیب های نوپدید شبکه های اجتماعی مجازی» در دانشگاه شهید چمران اهواز به بیان آثار فاصله دیجیتالی بین نسلی و فرصت ها و چالش های فضای مجازی پرداخت و اظهار کرد: امروزه نسل جوان با شتاب بسیار زیادی وارد دنیای مجازی شده در حالی که نسل پیش از آنها با کندی به این عرصه پا می گذارند و همین سرمنشأ مخاطرات زیاد و شکاف بین نسل ها شده است.

وی با بیان اینکه برای پر کردن این شکاف باید پدر و مادر با سرعت بیشتری به دهکده جهانی ورود پیدا کنند، افزود: از فواید فضای مجازی و اینترنت نیز نباید غافل بود؛ از جمله اینکه صرفه جویی چشمگیر در زمان و از بین رفتن بعد مکان، مهمترین این فواید هستند.

احمدی نیا همچنین وجود شبکه‌های اجتماعی را موجب بروز تغییرات بنیادین در سبک زندگی انسان ها، فرهنگ جوامع، ادبیات گفتاری و نوشتاری، آداب و سنن و حذف مراودات کاغذی دانست.

 مدیرکل اداره پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بهزیستی کشور در پاسخ به این پرسش که آیا حضور پرشتاب نسل جوان در شبکه های مجازی یک فرصت است یا چالش، بیان کرد: اگر تلاش کنیم تا فاصله بین نسلی را کمتر کنیم و والدین در این مقوله به فرزندان خود نزدیکتر شوند، قطعا ابزارهای پیشرفت تکنولوژی یک فرصت محسوب می شود.

وی در پایان عنوان کرد: بر اساس آخرین آمار، ۸۰ درصد جوانان ایرانی تمایل به استفاده از اینترنت دارند و بیشترین جامعه مخاطب آن افراد ۱۴ تا ۲۲ سال هستند، که این بدان معناست که والدین این جوانان باید با سرعت بیشتری به ابزار تکنولوژی روز آگاه باشند.


ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار