معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان:
توجه به فرهنگ عمومی استان در تدوین طرح های فرهنگی ضروری است.
کد خبر: ۸۶۷۸۷۷۴
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان در جلسه کارگروه امور اجتماعی استان به اهمیت و وسعت حیطه کار فرهنگی اشاره نمود و گفت: مصوبات جلسات کارگروه باید بصورت عملیاتی و اجرایی باشد تا در پایان سال شاهد بهبود و رشد شاخص های فرهنگی و اجتماعی استان باشیم.

شهبازی بر ضرورت توجه به مقتضیات رفتارهای اجتماعی و فرهنگی مردم استان تاکید نمود و افزود: در ارائه طرح های فرهنگی باید فرهنگ عمومی استان و مقتضیات رفتاری مردم مورد توجه قرار گیرد.

وی به راه اندازی و پیگیری بنیاد انجمن آثار و مفاخر فرهنگی و نیز بنیاد فرهنگ هنر و ادب آذربایجان اشاره نمود و اظهار داشت: با توجه به اینکه ریاست بنیاد فرهنگ،هنر و ادب آذربایجان با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است و استاندار زنجان نایب رئیس این بنیاد می باشند فرصت مناسبی است تا مقدمات اجرایی آن در استان پیگیری شود.

گفتنی است، بنیاد فرهنگ،هنر و ادب آذربایجان در تبریز شکل می گیرد و در سه استان زنجان، اردبیل و آذربایجان غربی نمایندگی خواهد داشت که با 15 عضو به ریاست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی،نایب رئیسی استاندار زنجان و با عضویت مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی4 استان تشکیل خواهد شد.

وی موضوع ساماندهی مهدهای کودک بدون مجوز در استان را بسیار مهم و ضروری خواند و خاطرنشان کرد: پیش از بروز مشکلات باید سااندهی مهدهای کودک انجام پذیرد تا مراکز بدون مجوز در اسرع وقت نسبت به دریافت مجوزهای قانونی اقدام نمایند و کلیه مراکز و مهدهای کودک در چارچوب مشخص نظارتی و قانونی فعالیت نمایند.

شهبازی در ادامه افزود: اقدامات فرهنگی موثری از قبیل پیگیری برگزاری نماز جماعت صبح در بیشتر مساجد استان و تبدیل مدارس روستایی بلا استفاده به کتابخانه های عمومی باید در دستور کار کارگروه امور اجتماعی و فرهنگی استان بصورت عملیاتی پیگیری شود.

در ادامه این جلسه سلطانی مدیرکل امور اجتماعی استانداری گزارشی از اقدامات و فعالیت های کمیته های ذیل کارگروه ارائه نمود و گفت: اجرای موج دوم سنجش سرمایه های اجتماعی در سطح شهرستان ها، اجرای مانور جمع آوری متکدیان، افزایش سالانه 30درصد سازمانهای مردم نهاد فعال در استان، اجرای طرح های پژوهشی با موضوعات مختلف و تدوین160برنامه عملیاتی ازمجموع 357طرح ارسالی32دستگاه اجرایی درسالجاری ازجمله مهمترین اقدامات کمیته های ذیل کارگروه به شمار می رود.

ارسال نظرات