خبرهای داغ:
همایش توجیهی به منظور آگاه سازی حفاظتی پیرامون تهدیدات شبکه های اجتماعی و ماهواره ای با حضور کلیه کارکنان ناحیه مقاومت بسیج امام حسین (ع) در سالن اجتماعات حوزه دو شهید قربانی برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۷۸۷۱۰
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، در همایش توجیهی تهدیدات ماهواره و شبکه های اجتماعی، سید محمد حسینی کارشناس اداره پیشگیری و تشخیص جرائم سایبری ناجا ضمن بیان مطلبی از مقام معظم رهبری که فرمودند : "اهمیت فضای مجازی به اندازه اهمیت انقلاب اسلامی است" اظهارداشت : با توجه به پیشرفت روز افزون فضای مجازی و رویکرد جامعه به استفاده از هر چه بیشتر از این فضا و هم چنین تهدیدها و آسیب های موجود و با گسترش جرائم اینترنتی این احساس نیاز شد که پلیسی تخصصی در فضای تولید و تبادل اطلاعات تحت عنوان پلیس فتا شکل گیرد.

وی بیان داشت: پلیس فتا در کشور از سال 87 آغاز به کار شد و در استان قم نیز ازسال 90 به طور رسمی شکل گرفت و وظایف عمده و اصلی این پلیس تنها جرایمی است که در فضای اینترنتی رخ میدهد.

همایش تهدیدات شبکه های اجتماعی در قم برگزار شد

حسینی در ادامه به تشریح قسمت های مختلف پلیس فتا اشاره کرد و اظهار داشت: تاکید پلیس فتا در امر پیشگیری و جلوگیری از وقوع جرم در فضا مجازی است.

کارشناس اداره پیشگیری و تشخیص جرائم سایبری ناجا استان قم به آسیب های فضای مجازی و انواع جرم در این زمینه پرداخت و افزود: روند انگیزشی جرائم سایبری در دنیا در مرحله نخست مالی و بعد ضد اخلاقی است و این موضوع نیز در ایران به همین ترتیب می باشد.


این کارشناس ناجا در پایان به جرایمی که از ابتدا تا انتها در فضای مجازی انجام میگردد مثل فیشینگ، کی لاگر اشاره کرد و بیان داشت: شگردهای ارتکاب جرائم بسیار گسترده است و برداشت غیر مجاز از حساب های بانکی، هتک حیثیت و نشر اکاذیب، تهدید، اخاذی و مزاحمت از طریق اینترنت، شاخص ترین شگردهای ارتکاب جرائم می باشد.

خاطرنشان میشود این برنامه به همت معاونت ایمنی و اقدامات تامینی و حفاظت اطلاعات ناحیه مقاومت بسیج امام حسین (ع) برگزار گردید و حجت الاسلام احمدی مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه و محسن کمالی جانشین فرماندهی ناحیه در آن حضور داشتند.


ارسال نظرات