امروز در دانشگاه آیت الله حائری میبد:

همایش " پویای فرهنگ" برگزار می شود/ رونمایی از کتاب "تاریخ باستانی میبد"

امروز همایش "پویای فرهنگ" به پاس خدمات ارزنده ی استاد پویا در دانشگاه آیت الله حائری میبد برگزار می گردد.
کد خبر: ۸۶۷۸۷۰۱
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از میبد، امورز همایشی با عنوان "پویای فرهنگ" در دانشگاه آیت الله حائری میبد برگزار می گردد.

"دکترعباس کلانتری" رئیس دانشگاه میبد ضمن گرامیداشت اعیاد شعبانیه افزود: به پاس زحمات "سید عبدالعظیم پویا" برنامه ای در قالب همایش در دانشگاه میبد برگزار می گردد و مراسمی هم از طرف میراث فرهنگی یزد به پاس خدمات "آقای پویا" پنجشنبه همین هفته در باغ دولت آباد یزد برگزار خواهد شد.

عالی ترین مقام دانشگاه میبد درباره همایش "پویای فرهنگ” افزود: سید عبدالعظیم پویا کسی است که در حوزه میراث فرهنگی استان یزد و میبد شناخته شده است ایشان در حوزه باستانی و زبانشناسی خدمات گرانبها و ارزشمندی را انجام داده شاید اگر ایشان نبود ابوالفضل رشیدالدین میبدی مفسر بزرگ قرآن و صاحب کتاب "کشف الاسرار” سیستانی می ماند و هیچ کس نمیدانست که این فیلسوف بزرگ میبدی الاصل بوده است.

دکتر کلانتری با بیان اینکه خدمات ارزشمند آقای پویا در حوزه باستانی و آثار و اشیاء قدیمی و صنایع دستی در گوشه و کنار شهرستان میبد نمایان است عنوان کرد: حمایت و دلسوزی ایشان در نگهداری و مرمت نارین قلعه، برج کبوتر خانه، یخچال و آثار باستانی دیگر، به عنوان میراث گذشتگان مثال زدنی است و همچنان تحقیقات و پیگیریهای مستمر ایشان در این حوزه ادامه دارد.

رئیس دانشگاه میبد با بیان اینکه خدمات و کمکهای ایشان در حوزه باستانشناسی و نگهداری از آن خلاصه نمی شود افزود: سید عبدالعظیم پویا در تشکلهای مردم نهاد متعددی فعالیت دارند که مهمترین آن "بنیاد میبدی” می باشد که وی مدیرعلمل این تشکل است و در زمینه های آموزشی و فرهنگی ید طولایی دارند و بزرگترین کار ایشان که هم اکنون هم پیگیر آن هستند حمایتهای مادی و معنوی آقای پویا از دانشگاه آیت الله حائری میبد میباشد.

اهمیت به جوانان و دانشجویان یکی از شاخصه های بارز آقای پویا میباشد” دکتر کلانتری با بیان این مطلب اظهار داشت: چند شاخصه مهم و ویژه که ایشان را متمایز کرده است توجه کردن به جوانان و دانشجویان، به کاربردن واژه های اصیل زبان پارسی در گفتارش، تواضع و عنایت ایشان به تمام جلسات و برنامه های دعوت شده و پشتکار و خستگی ناپذیری ایشان برای رسیدن به هدف میباشد.

دکتر کلانتری درباره برنامه های پیش بینی شده این همایش افزود: بنده به عنوان میزبان اولین سخنران همایش خواهم بود سپس پیام دکتر محمد علی اسلامی ندوشن و دکتر دهقانی نماینده مردم تفت و میبد قرائت میشود و در ادامه دکتر موسوی گرمارودی، استاد جمشید کیانفر، دکتر اصغر دادبه، گلاب زاده میبدی رئیس بنیاد کرمانشناسی و نماینده گروه ایرانشناسی دانشگاه میبد نیز در این همایش سخنرانی خواهند نمود. البته برنامه های جانبی از جمله پخش مستند "پویای فرهنگ” که شامل زندگینامه و خدمات آقای پویا در بخش فرهنگ میباشد و همچنین اجرای موسیقی خراسانی و بازیهای آئینی توسط گروه "عشاق شیخ جام” از دیگر برنامه های این مراسم خواهد بود.

دکتر کلانتری عنوان کرد: مهمترین بخش این مراسم رونمایی از کتاب "تاریخ باستانی میبد” که شامل تصاویر و توضیحات آثار باستانی میبد و مردمشناسی این شهرستان میباشد است که ناشر این اثر ارزشمند نیز دانشگاه میبد میباشد همچنین کتاب "پویای فرهنگ” نیز به مدعوین در این همایش اهدا خواهد شد.

ارسال نظرات