مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: به مناسبت ۲۹ اردیبهشت‌ماه، روز جهانی موزه‌ها، فردا بازدید از تمام موزه‌های و کاخ موزه‌های استان یزد رایگان است.
کد خبر: ۸۶۷۸۶۸۰
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد، محمدمهدی شرافت اظهار داشت: بنابر اعلام مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول فرهنگی ـ تاریخی، به منظور تشویق و ترغیب عموم مردم برای بازدید از موزه‌ها، روز چهارشنبه ‎۲‎۹ اردیبهشت ماه بازدید از همه موزه‌ها و اماکن زیر پوشش اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد برای عموم رایگان است.

وی عنوان کرد: این اقدام با هدف ترغیب و تشویق مردم به بازدید از موزه‌ها اتخاذ شده و امیدواریم برنامه‌های هفته میراث فرهنگی انگیزه‌بخش هموطنان برای انس و آشنایی بیشتر با آثار ارزشمند تاریخی و صیانت از آن باشد.

وی بیان کرد: بر اساس تعریف کمیته بین‌المللی موزه‌ها‎، موزه مکان گردآوری، نگهداری، مطالعه، بررسی و به نمایش گذاشتن نعمت‌های فرهنگی یا طبیعی به منظور آموزش، پژوهش و ارزش دادن به این مجموعه‌ها و لذت بردن از آنها است و در همین راستا روز ‎۲‎۹ اردیبهشت ماه از سوی این کمیته به نام روز جهانی موزه‌ها نامگذاری شده است.

ارسال نظرات