مصلحی در مراسم افتتاحیه حوزه هنری انقلاب اسلامی بیجار
مدیر کل امور استان ها و مجلس حوزه هنری گفت:حوزه هنری انقلاب اسلامی با روحیه جهادی و انقلابی و اعتقاد راسخ و خطر پذیری در مقوله اسلامی به تولید محتوا می پردازد.
کد خبر: ۸۶۷۸۶۲۳
|
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، مجید مصلحی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه حوزه هنری انقلاب اسلامی بیجار که با حضور مدیر کل حوزه هنری استان کردستان و جمعی از مسئولان و هنرمندان بیجار در سالن نور سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد،ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت:شهرستان بیجار پنجمین حوزه هنری در سطح کشور است که امروز به یومن سالروز سفر پر خیر برکت رهبر معظم انقلاب به شهرستان بیجار شاهد افتتاح آن هستیم.


وی با اشاره به قدمت تاریخی و فرهنگی شهرستان بیجار ،گفت: توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های هنری موجب تقویت فرهنگ شهرستان می شود.


مدیركل امور استان ها و مجلس حوزه هنری با اشاره به اینکه مهاجرت اصلی ترین مشکل این شهرستان است،افزود:توسعه فرهنگی مهم ترین اقدام در جلوگیری از مهاجرت ساکنین این منطقه به سایر مناطق کشور است.


مصلحی بیان داشت: شهرستان بیجار بعد از کاشان،آبادان،شاهرود و بم ،پنجمین شهر کشور است که حوزه هنری در آن افتتاح می شود.


وی افزود: با توجه به نیروی انسانی برجسته و ظرفیت های موجود فرهنگی و هنری در این شهرستان افتتاح حوزه هنری اقدامی شایسته برای دیار کهن بیجار گروس است.


مدیركل امور استان ها و مجلس حوزه هنری گفت:حوزه هنری یک نهاد انقلابی است که هدف آن تولید پیام های انقلاب به شكل ساده ولی پرمحتوا با زبان هنر و انتقال آن به مخاطب است.


وی با اشاره به وجه تمایز حوزه هنری با سایر دستگاه ها،اظهار داشت: حوزه هنری انقلاب اسلامی بر اساس یک نظام تکلیفی با روحیه جهادی و انقلابی و اعتقاد راسخ و خطر پذیری در مقوله اسلامی به تولید محتوا می پردازد.


مصلحی با تاکید بر اینکه حوزه هنری پاتوقی برای کلیه هنرمندان در تمامی رشته های مختلف است،بیان داشت: هنرمندان در حوزه هنری دائما در حال تحول و پیشرفت هستند و با هیچ دستگاه دیگری رقابت ندارند.


مدیر کل امور استانها و مجلس حوزه هنری خاطر نشان کرد: بیشترین کار حوزه هنری جریان سازی است و هنرمندان در این حوزه بدون هیچ روابط بورکراتی در بحث های آزاد اندیشی شرکت می نمایند.


وی تصریح کرد: نگاه حوزه هنری به هنرمندان باید یک نگاه توام با احترام و نیاز باشد.


مصلحی با بیان اینکه آسیب های بسیار زیادی در حوزه فرهنگ وجود دارد ،گفت: اقتصاد آینده دنیا ،اقتصاد صنایع فرهنگی است.


مدیركل امور استان ها و مجلس حوزه هنری در پایان سخنان خود بر بهره گیری از دانش و تجارب هنرمندان برجسته در عرصه هنر انقلاب در شهرستان ها بیجار تأكید کرد.

ارسال نظرات