مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان غربی از احیا ۲۵۰ واحد تولیدی راکد بخش کشاورزی استان خبر داد.
کد خبر: ۸۶۷۸۶۱۶
|
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۳
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، غلامرضا بابایی در مراسم معارفه مدیر جدید امور شعب بانک کشاورزی استان اظهار داشت: آذربایجان غربی افزون بر یک میلیون هکتار اراضی کشاورزی دارد که 40 درصد از آن بصورت دیم کشت می‌شود.

وی افزود: هر سال در این استان 6. 5 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی تولید می‌شود.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان غربی گفت: سرانه استان در تولید محصولات کشاورزی در رتبه 6 کشور قرار دارد.

بابایی اظهار داشت: در دوره جدید مدیریتی آذربایجان غربی، صنعتی کردن استان با جذب نیروهای مازاد بخش کشاورزی و مدرن سازی کشاورزی استان مد نظر قرار گرفته است.

وی افزود: عرضه محصولات کشاورزی آذربایجان غربی در بازارهای ملی، منطقه‌ای و بین المللی در دستور کار مجموعه مدیریتی دولت در این استان است و تلاش می‌شود کشاورزی معیشتی به کشاورزی مدرن و صنعتی تغییر وضعیت داده شود.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان غربی تصریح کرد: فعالیت پایدار اقتصادی در استان با توجه به توسعه بخش کشاورزی امکان پذیر است و از این روز امسال تلاش می‌شود تعدادی از محصولات این استان در بازار سرمایه نیز قابل ارائه باشد.

وی افزود: توسعه پایانه‌های میوه و سبزیجات، توجه به انبارهای محصولات غذایی و سردخانه‌های استان در کنار تکمیل زنجیره‌های ارزش غذایی و توسعه کشت گلخانه‌ای و تولید گوشت مرغ جزو اولویت‌های اقتصادی آذربایجان غربی است.

بابایی گفت: انتظار می‌رود در سال 95 بانک کشاورزی اقدامات حمایتی خود را در گازسوز کردن واحدهای تولیدی بخش کشاورزی افزایش داده و در تجهیز پایانه‌های صادراتی گام‌های موثری را بردارد.

وی تصریح کرد: هم اکنون رکود ناخوش آیندی در بخش صنعت آذربایجان غربی وجود دارد اما به تازگی 250 واحد تولیدی راکد بخش کشاورزی مورد شناسایی قرار گرفته و بزودی کار احیا این واحد‌ها با تامین سرمایه در گردششان آغاز می‌شود.

ارسال نظرات