معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی نوسازی مدارس کشور:
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی نوسازی مدارس کشورگفت: بعد از انقلاب و تا پایان سال 94 تعداد 107 هزار مدرسه در قالب 527 هزار کلاس درس در کشور ساخته شد.
کد خبر: ۸۶۷۸۶۰۴
|
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۶

باقر مسلمی عصر امروز در هجدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به همه خدماتی که توسط نظام جمهوری اسلامی تاکنون ارائه شده است، اظهار کرد: در پیش از انقلاب و در دوره شاهنشاهی تنها 55 هزار مدرسه در کشور وجود داشت.

وی با بیان تفاوت‌ها و حجم کارها پیش و بعد از انقلاب افزود: زیربنای هر کلاس کمتر از 50 متر مربع در پیش از انقلاب بود.

این مسؤول در نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: بعد از انقلاب با این که 8 سال جنگ تحمیلی و تحریم‌ها را داشتیم اما کاری در حوزه مدرسه‌سازی انجام شد که قابل قیاس با دوره گذشته به هیچ وجه نیست.

مسلمی در ادامه با بیان آمار کارهای انجام شده در نظام جمهوری اسلامی گفت: بعد از انقلاب و تا پایان سال 94 تعداد 107 هزار مدرسه در قالب 527 هزار کلاس درس در کشور ساخته شد.

وی با اشاره به متراژ این تعداد مدرسه و کلاس درس گفت: این همه کار در قالب 67 هزار و 750 هزار متر مربع فضای آموزشی مدارس است.

معاون پشتیبانی نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: از این آمار 18 هزار و 700 مدرسه در قالب 105 هزار کلاس درس توسط خیرین ساخته شده است.

این مسؤول در سازمان نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس با اشاره به این که در حال حاضر در کل کشور بیش از 11 هزار مدرسه دو نوبته وجود دارد، اظهار کرد: اگر اقدامات صورت گرفته در حوزه مدرسه‌سازی وجود نداشت اکنون تعداد بیش از 28 هزار مدرسه دو نوبته در کشور داشتیم.

مسلمی در ادامه با اشاره به دشمنی‌هایی که با نظام جمهوری اسلامی در سطح جهان و از سوی دولت‌های استکباری می‌شود، افزود: آن‌ها از پیشرفت علمی و دانش ایران اسلامی به شدت هراس دارند که دست به ترور دانشمندان هسته‌ای و تحریم‌های ناجوانمردانه می‌زنند.

وی با اشاره به اینکه برای توسعه علمی کشور به معلم و دانش‌آموز و فضای آموزشی نیاز است، گفت: در زمینه معلم و دانش‌آموز کشور با مشکلی روبرو نیست اما باید در زمینه توسعه فضاهای آموزشی با کمک خیرین قدم‌های بلندی برداریم.

ارسال نظرات