رئیس جهاد کشاورزی چرام از خسارت 310 میلیارد ریالی باران و سیل به اراضی کشاورزی چرام در فروردین ماه سال جاری خبر داد و گفت :انتظار می رود در ستاد مدیریت بحران استان بخش کشاورزی بهتر دیده شود.
کد خبر: ۸۶۷۸۵۸۱
|
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۸
عیدی هوشدار نسل ظهر امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان چرام، اظهار داشت: یکی از بخش های که بیشترین خطرپذیری و ریسک پذیری را در بین بخشهای مختلف دارد، بخش کشاورزی است.

رئیس جهاد کشاورزی چرام، گفت: کشاورزان در صورت بارندگی و یا نبود بارندگی مشکلات خاص خود را دارند به طوری که بارندگی زیاد باعث سیل و طغیان رودخانه ها شده و کاهش بارندگی ها باعث خشکسالی می شود که در هر دو صورت سبب خسارت به باغات و مزارع کشاورزان می شود.

وی با بیان اینکه در سال جاری شاهد بارندگی های خوبی بودیم، گفت: میزان بارش در شهرستان چرام 481 میلی متر بوده که نسبت به سال گذشته افزایش خوبی داشته است اما نسبت به زمان بلند مدت این میزان همچنان کم است .

هوشدار نسل با اشاره به خسارات ناشی از بارندگی اخیر، گفت: این بارش ها سبب سرمازدگی و خسارات جبران ناپذیری به باغات ما در فصل فروردین ماه شده است.

این مسئول با بیان اینکه خسارات ناشی از این بارندگی ها را بررسی کردیم، گفت: چیزی قریب به 310 میلیارد ریال برآورد خسارات باغات و مزارع ما در فروردین ماه است که انتظار می رود در ستاد مدیریت بحران استان بخش کشاورزی بهتر دیده شود.

رئیس جهاد کشاورزی چرام با اشاره بحث آتش سوزی مزارع نیز، ابراز داشت: متاسفانه در سطح شهرستان چرام هیچگونه دستگاه آتش نشانی و یا وسیله ای که بتواند به اطفاء حریق کمک کند نداریم و طی روزهای گذشته باغ یکی از همکاران مان در حوزه شمس آباد با بیش از 5000 هزار هکتار کاملا در آتش سوخت و تنها مردم توانستد آنرا خاموش کنند.

وی در پایان آتش زدن بعد از نوبت برداشت اراضی کشاورزی را غیر اصولی دانست و گفت: این کار باعث می شود خیلی از حشراتی که برای اراضی مفید هستند از بین بروند و از لحاظ زیست محیطی نیز مشکلاتی را بوجود می آورد.

ارسال نظرات