معاون فرهنگی وزیر علوم سخنران ویژه همایش ملی واژه پژوهی در علوم اسلامی

دبیر اجرایی همایش ملی واژه پژوهی در علوم اسلامی گفت: معاون وزیر علوم به عنوان سخنران ویژه در این همایش ملی حضور می یابد.
کد خبر: ۸۶۷۸۵۷۰
|
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۲

حجت الاسلام ابوالفضل علیشاهی در گفتگو با بسیج بیان داشت: تا کنون بیش از 300 مقاله علمی به این همایش رسیده است.

وی ادامه داد: 150 مقاله در قالب پوستر و 80 مقاله به صورت سخنرانی در این همایش یک روزه ارائه می شود.

علیشاهی افزود: از این تعداد 12 مقاله به عنوان مقالات برتر انتخاب شده که در روز برگزاری همایش از آنها تجلیل شده و در نشریه علمی و پژوهشی این همایش چاپ می‌شود.

دبیر اجرایی همایش ملی واژه پژوهشی عنوان کرد: این همایش ملی با محورهای قرآن و حدیث، دانش فقه، اصول و حقوق اسلامی و فلسفه و کلام اسلامی برگزار می شود.

علیشاهی اظهار کرد: اهداف اصلی برگزاری این همایش ملی شامل تولید علم و نظریه پردازی در علوم اسلامی، نقد نظریه ها و برداشت ها از واژه ها و اصطلاحات سنتی در حوزه علوم اسلامی، کلام، فلسفه، فقه و اصول و رفع برخی افراطی گری ها و تفسیرهای ناصحیح از واژه های علوم اسلامی است.

وی با بیان اینکه این همایش روز پنجشنبه 30 اردیبهشت از ساعت 8 صبح در تالار دکتر عسکریان دانشگاه یاسوج برگزار می‌شود، گفت: آیت الله ابوالقاسم علی‌دوست نفر اول همایش بین المللی علوم انسانی اسلامی، دکتر خوش منش دبیر کمیسیون توسعه آموزش عالی قرآنی وزارت علوم، دکتر قائمی نیا عضو هیئت علمی دانشگاه قرآن قم، استاندار استان و جمعی از مسئولان استانی از دیگر مهمانان این همایش ملی هستند.

وی به حضور استادان، محققان، پژوهشگران و صاحبنظران حوزه علوم اسلامی از سراسر کشور در این همایش ملی اشاره کرد و اذعان داشت: کارگاه های آموزشی در زمینه مطالعات دین پژوهی و واژه شناسی در حوزه علوم اسلامی در حاشیه این همایش ملی برگزار می شود.

ارسال نظرات