سلاح گرم و حلق آویزی صدر نشین خودکشی در استان/ بویراحمد و دنا پیشتاز در اقدام به خودکشی

مدیرکل پزشک قانونی کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به افزایش آمار و پایین آمدن سن خودکشی در این استان گفت: بویراحمد و دنا با 75 درصد بیشترین خودکشی را در استان داشته است.
کد خبر: ۸۶۷۸۵۵۸
|
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۶
کامروز امینی در گفتگو با اصحاب رسانه با اشاره به افزایش آمار و پایین آمدن سن خودکشی داین استان گفت: گسترش این پدیده نگران کننده است.

امینی با بیان اینکه استان رتبه پنجم کشوری را در خودکشی دارد افزود: این آمار در سال 94 نسبت به سال 93 بیش از 35 درصد افزایش داشته است.

مدیر کل پزشکی قانونی استان ابراز داشت : سلاح گرم و حلق آویزی صدر نشین ابزار خودکشی در این استان است که ناحیه سردسیری کهگیلویه و بویراحمد با 75 درصد بیشترین آمار را در این اقدام به خود اختصاص داده است.

وی در خصوص جنسیت افرادی که خودکشی می کنند در این استان گفت 64 درصد از این افراد را مردان تشکیل می دهند که 24 درصد آمار را افراد زیر 18 سال تشکیل می دهند.

امینی تصریح کرد: 22 درصد آمار خودکشی در استان با اسلحه گرم است که در مقایسه با نرم کشوری می توان گفت استان کهگیلویه و بویراحمد بابیش از 21 درصد اقدام به خودکشی 3 برابر از نرم کشوری به این کار اقدام می شود.

وی از کاهش هشت درصدی آمار فوتی ناشی ازحوادث رانندگی سال 94 نسبت به سال 93 خبرداد و افزود: 88 درصد فوتی ها در مسیرهای برون شهری استان بوده و 56 درصد از تصادفات منجر به فوت نیز در محل حادثه بوده است.

به گفته وی 171نفر در سال 94 در حوادث رانندگی جان خود را از دست داده اند که در مقایسه با سال 93 با 174 مورد فوت ناشی از حوادث رانندگی کاهش داشته است.

هم اکنون شش هزارو 548 کیلومتر راه در این استان وجود دارد که از این تعداد 90 کیلومتر بزرگراه، 505 کیلومتر راه اصلی، یک هزارو 238 کیلومتر راه فرعی و چهارهزارو 715 کیلومتر راه روستایی است.
امینی مدیر کل پزشکی قانونی در پایان تاکید کرد : بویراحمد و دنا با 75 درصد بیشترین خودکشی را در استان داشته است که 64 درصد مردان و 36 درصد را زنان این دو شهرستان تشکیل می دهد .

ارسال نظرات