دومین همایش ملی گردشگری و توسعه پایدار و اولین همایش روز یاسوج ظهر امروز به صورت همزمان در دانشگاه آزاد واحد یاسوج آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۸۶۷۸۵۴۷
|
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۱

دومین همایش ملی گردشگری و توسعه پایدار استان کهگیلویه و بویراحمد و اولین همایش روز یاسوج به صورت همزمان ظهر امروز به میزبانی دانشگاه آزاد واحد یاسوج آغاز به کار کرد.

در ابتدای این نشست حجت‌الاسلام علی‌ آل‌بویه رئیس دانشگاه آزاد استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به رشادت‌ها و دلاوری‌های مردم استان در تمام دوران تاریخ گفت: رشادت‌های مردم این استان در طول دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین دوران دفاع مقدس قابل تقدیر است.

وی با اشاره به زیبایی‌های طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد و شهر یاسوج گفت: زیبایی‌های طبیعی این استان با قاره سبز برابری می‌کند، همچنین پوشش گیاهان دارویی در این استان کم‌نظیر است.

این مسؤول با اشاره به برگزاری همایش ملی گردشگری و توسعه پایدار به میزبانی دانشگاه آزاد واحد یاسوج افزود: رونق صنعت گردشگری در مقوله‌ها و بخش ها مختلف تقسیم‌بندی می‌شود.

آل‌بویه بیان کرد: کهگیلویه و بویراحمد در سه محور گردشگری تاریخی، طبیعی و گردشگری مذهبی دارای ظرفیت و پتانسیل است و همین امر می‌تواند به توسعه صنعت گردشگری استان کمک کند.

* چاپ کتابچه همایش ملی گردشگری و توسعه پایدار کهگیلویه و بویراحمد

در ادامه صمد نجاتیان دبیر همایش ملی گردشگری و توسعه پایدار بیان کرد: استارت برگزاری این همایش در تاریخ 23 شهریور سال 94 به سفارش سازمان میراث فرهنگی کشور زده شد و برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفت.

وی افزود: 150 مقاله به این همایش ارسال شد که از این تعداد 80 مقاله در قالب پوستر و سخنرانی پذیرفته شد.

نجاتیان در ادامه به برگزاری اولین همایش روز یاسوج اشاره کرد و گفت: در تقویم استان 15 اردیبهشت به‌نام روز یاسوج نام‌گذاری شد، که علاوه بر برگزاری همایش روز یاسوج، برگزاری همایش علمی مصوب شد.

دبیر همایش افزود: تعداد 60 مقاله به اولین همایش علمی یاسوج ارسال که از این تعداد 40 مقاله در قالب پوستر و سخنرانی پذیرفته شد.

این مسوول بیان کرد: کتابچه مقالات پذیرفته شده دومین همایش ملی گردشگری و توسعه پایدار و کتابچه مقالات روز علمی یاسوج به چاپ رسیده است.

وی اضافه کرد: همایش ملی گردشگری و توسعه پایدار عصر فردا چهارشنبه 29 اردیبهشت به پایان می‌رسد.

ارسال نظرات