امام جمعه موقت یاسوج:

ضرورت توجه به ارزشهای فرهنگی در برگزاری مناسبتها

امام جمعه موقت یاسوج گفت: برگزاری جشن‌ها و برنامه‌های گرامیداشت مناسبت‌ها باید متناسب با اهداف و فرهنگ آنها باشد.
کد خبر: ۸۶۷۸۵۴۵
|
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۶

حجت‌الاسلام سید علی صالح موسوی‌اعظم ظهر امروز در مراسم بزرگداشت روز جانباز که در محل سالن آزادی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران برگزار شد، با اشاره به شخصیت و جایگاه حضرت عباس(ع) اظهار کرد: در روز قیامت تمامی شهدا آرزوی داشتن مقام حضرت عباس(ع) را دارند زیرا مقام و جایگاه ایشان بسیار بالا و بلندمرتبه است.

وی افزود: حضرت عباس(ع) نیز همانند دیگر شهدای کربلا، شهید راه ولایت و امامت بود و در این راه به بالاترین درجه شهادت نائل آمد.

امام جمعه موقت یاسوج با بیان اینکه حضرت عباس(ع) بهترین الگو و نماد برای نامگذاری جانبازان است، بیان کرد: جانبازان ایران اسلامی نیز در راه دفاع از ولایت و ایران اسلامی از جان‌گذشتگی کرده و خلوص نیت خود را با فدا کردن بخشی از توانمندی‌های خود نشان دادند.

موسوی ‌اعظم در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تبریک به مناسبت میلاد مسعود امام زمان(عج) اظهار کرد: وظیفه ما در زمان غیبت امام عصر(عج) روشنگری، تبیین و ترویج فرهنگ انتظار همچنین آشنایی و شناخت بخشیدن به جامعه در خصوص اهداف غیبت است.

وی با بیان اینکه در عصر کنونی توحش بیشتری نسبت به زمان جاهلیت وجود دارد، گفت: امروز توحش به وسیله وهابیت و بهاییت در دنیا رواج یافته و این فرقه‌ها با سرکشی بعضی از بزرگان که داعیه‌دار انقلاب هستند، به رشد پلید خود ادامه می‌دهد.

موسوی‌اعظم در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از عملکرد صدا و سیما در برگزاری برخی برنامه‌ها ویژه اعیاد عنوان کرد: در برگزاری جشن‌ها به جای ارائه و تشریح فضائل، اهداف انتظار، غیبت امام زمان(عج) و ضرورت غیبت، تعریف و تمجید از امامان(ع)، وظایف ما نسبت به امامان(ع) و وظیفه امامان(ع) نسبت به شیعیان صدا و سیما دست به برنامه‌های دیگری زده است.

امام جمعه موقت یاسوج در ادامه افزود: برگزاری جشن‌ها و برنامه‌های گرامیداشت مناسبت‌ها باید متناسب با اهداف و فرهنگ آنها باشد به عنوان مثال در برگزاری بزرگداشت روز جانباز باید اهداف و ارزش‌های فرهنگ ایثار و جانباز باید در دستور کار قرار گیرد.

ارسال نظرات