یکی از شهروندان یزدی گفت: شرایط بیکاری و ازدواج امروز جوانان نشان از ضعف سازمان‌ها و بی‌توجهی آن‌ها در رفع مشکلات جوانان است.
کد خبر: ۸۶۷۸۵۲۳
|
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، بحث درباره جوانان از یک جهت، بحث تازه و زنده ای است; به لحاظ کثرت جمعیت جوان کشور ما، هم چنین به لحاظ موقعیت تاریخی حساس ومهمی که در آن قرار داریم و جوانان در دوره معاصر، در چند مقطع بسیارمهم، در شروع نهضت، در پیروزی انقلاب، جنگ و مقاطع و جریان های دیگر، همواره نقش مهم و ارزنده ای داشته اند. بنابراین، طبیعی است که به دلیل همین نقش ارزشمند و مؤثر، مورد تهاجم ویژه دشمنان اسلام باشند، همان گونه که کمابیش علایم و نشانه های آن را به صورت آشکار هر روز مشاهده می کنید، لذا سایت تحلیلی-خبری یزدرسا در نظر دارد، مشکلات و خواسته های برخی از جوانان را در این خصوص منتشر کند.

یکی از دانشجویان یزدی با بیان اینکه مشکل اشتغال، مسکن و ازدواج از عمده موانع موجود بر سر راه جوانان است گفت: من به عنوان یک دانشجو مجبورم خودم هزینه تحصیلم را پرداخت کنم و اصلی ترین دغدغه من پیدا کردن کار است و مطمئنم امثال من در این شهر زیاد هستند که ناامید کننده است.
وی اذعان کرد: انتظار من جوان از رئیس جمهور این استکه پاسخگوی حرف ها و نامه های مردم باشد چون آمار افراد مستحق و نیازمند دارند سر به فلک می کشد.
وی افزود: بیشترین عاملی که امروز بر بدنه جامعه ضربه می زند مسئله گرانی است و امیدوارم مسئولین با برنامه ریزی های مناسب بتوانند جامعه بهتری را برای جوانان خود ایجاد کنند.


دهقانی اشکذری یکی از شهروندان یزدی به وضعیت کنونی قشر جوان اشاره کرد و گفت: من نگران وضعیت کاری خود هستم و از تضمین آینده کاری خود بعد از 25 سال درس خواندن مطمئن نیستم و این انصاف نیست.
وی با بیان اینکه تنها خواسته من از شخص رئیس جمهور باز کردن گره کاری برای جوانان است افزود: رفع موانع و مشکلاتی که پیش پای جوانان است باید مورد توجه مسئولان امر قرار گیرد.
وی تصریح کرد: تا کنون مسئولین استان در رابطه با مسئله اشتغال کار بخصوصی برای من و دیگر جوانان انجام نداده است.


حسینی یکی از جوانان یزدی با بیان اینکه اصلی ترین مشکل من از عملکرد مسئولین استان است اذعان کرد: سنگ اندازی مسئولین سبب شده من امروز از فعالیت ورزشی خود دست بکشم و آن را کنار بگذارم.
وی گفت: اگر من جای رئیس جمهور بودم اصلی ترین برنامه خود را حمایت از جوانان قرار می دادم چون آینده کشور بدست این قشر قلم می خورد.
وی با اشاره به اینکه گرانی ها کمر مردم را خم کرده است افزود: بی ثباتی در نرخ ها و افزایش روز افزون آن کاهش قدرت خرید اقشار آسیب پذیر جامعه و سخت شدن شرایط زندگی برای آنان را به همراه داشته است.


یکی دیگر از شهروندان در رابطه با اینکه مشکلات جوانان یکی از موضوعات مهمی است که باید مورد توجه مسئولان قرار بگیرد گفت: شرایط بیکاری و ازدواج امروز جوانان نشان از ضعف سازمان‌ها و بی‌توجهی آن‌ها در رفع مشکلات جوانان است و مسئولین یزد جوانان را فراموش کرده اند.
وی افزود: گرانی نفس من جوان و مردم را بریده است و اگر دولت برای آن فکری نکند همانند یک انبار باروت آماده انفجار است.

یکی دیگر از شهروندان یزدی گفت:مشکل من اشتغال است و در صورتی که کار داشته باشم در کنار آن نیز مسئله ازدواج و مسکن من نیز تا حدودی حل می شود.

وی افزود: در زمینه مشکلات جوانان رئیس جمهور و مسئولین امر باید در راستای اشتغال برنامه های حساب شده ای را برنامه ریزی کنند.

این نوجوان اذعان کرد: امروز مسئله گرانی بیداد می کند و تمام اقسار جامعه را در بر گرفته است و در صورتی که این روند ادامه یابد آسیب های جبران ناپذیر را به همراه خواهد داشت.

یزدرسا
ارسال نظرات