نخبه بسیجی زنجانی گفت: سیستمی اختراع شده است که با نصب بر موتورهای دیزلی باظرفیت 20 درصد گازوئیل و 80 درصد سوخت چربی، این موتورها را به موتوری گاز سوز با ظرفیت سوخت چهار درصد گازوئیل تبدیل می‌کند.
کد خبر: ۸۶۷۸۲۱۸
|
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷
به گزارش خبرگزاری بسیج،بدلی افشرد بسیجی نخبه استان زنجان در مورد اختراع نصب سیستمی بروی موتور های دیزلی باظرفیت 20 درصد گازوئیل و 80 درصد سوخت چربی ، با شاخصه کاهش چهار درصد میزان سوخت گازوئیل نسبت به نمونه خارجی آن با ظرفیت 20 درصد گازوئیل و 80 درصد گاز طبیعی ، موتوری گاز سوز با ظرفیت سوخت چهار درصد گازوئیل معرفی کرد.

بدلی افشرد با بیان قابلیت این سیستم در پدافند غیر عامل کاهش هزینه تعمیر و نگهداری و بالابودن عمر قطعات بزرگتر از موتور های سیستم های  دوگانه سوز را از شاخصه های موتور های گازسوز برشمرد و افزود : با قطع گاز شهر و عدم قابلیت استارت مجدد موتورهای گاز سوز از قابلیت بازگشت دوباره موتورهای دوگانه سوز با سوخت گازوئیل به مدار خبرداد.

نخبه زنجانی گفت:  هزینه سیستم تبدیل موتورهای دیزلی به گازسوز زیر 20 میلیون تومان است. وی با اعلام خبر هزینه تولید این سیستم با ساختار تکنولوژی مشابه با هاید من آلمانی زیر 20 میلیون تومان ، شرکت "جی ای سی" امریکایی با متود قدیمی با قیمت 40 میلیون تومان و شرکت "هایدمن" آلمان با ساختار دیجیتالی با قیمت 65 میلیون تومان را از نمونه های خارجی این سیستم معرفی نمود.

این نخبه زنجانی با اعلام خبر انعقاد قرارداد با کارخانه های رب سازی همدان و شرکت نساجی شمال و شرکت شیشه قزوین، با اعلام قیمت این اختراع زیر 18 میلیون تومان سیاست های دولت مانند نامه شرکت نفت به یک سری از شرکت ها با مضمون عدم توانایی تامین گازوئیل آنها و لزوم اقدام برای گاز سوز کردن سیستم هایشان بازار کشور را  تشنه این سیستم دانست.

ارسال نظرات