خبرهای داغ:
مدیر مسئول روزنامه صبح صادق بیان کرد: باید ضریب امنیت غذایی کشور را ارتقا دهیم تا در صورت بحران و مشکلات خاص بتوانیم به راحتی از بحران عبور کنیم.
کد خبر: ۸۶۷۸۱۵۵
|
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، قاسمی مدیر مسئول روزنامه صبح صادق در جمع کارکنان سپاه صاحب الامر(عج)قزوین در حسینیه عاشقان ثارالله به سخنان رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری از عملکرد و پیشرفت طرح اقتصاد مقاومتی راضی نبودند و در سال جدید برای پیشبرد این هدف  ده روش را ارائه نمودند.

وی بیان کرد: برخی دیدگاه‌شان نسبت به اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی منفی است در صورتی که ایران در حال مقاومتی کردن اقتصاد خود است و تا الان حدود 30درصد اقتصاد خود را ایمن کرده است.

این مسئول اضافه کرد: در حال حاضر کشور ایران توانسته است در 25 محصول در جهان رتبه نخست را کسب کند و اگر 31 قلم کالای اساسی را بتوانیم در داخل تامین کنیم به صادرات انبوه نیز دست خواهیم یافت.

قاسمی با بیان اینکه برای تحقق این امر خطیر باید تلاش بسیار داشته باشیم، متذکر شد: با توجه به آمار اداره گمرک ایران رتبه 1تا7 واردات کالاهای اساسی است که این ضعف ما در حوزه اقتصاد است.

مدیر مسئول روزنامه صبح قزوین تصریح کرد: با توجه به اینکه نخبگان ما دو گروه ابزاری و عقلانی را تشکیل دادند باید عزمی راسخ در بحث نخبگان صورت گیردچرا که  این دو گروه با هم چفت شوند میتوانیم اقتصاد مقاومتی را اجرایی کنیم.

وی با اشاره به مشکلات و موانع پیش رویی تحقق اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم اقتصاد مقاومتی را شروع کنیم باید به 4 اصل تهدیدات نظامی،تحریم ها ،نوسنات ارزی و بلایای  طبیعی را مورد توجه قرار دهیم.

قاسمی افزود: باید ضریب امنیت غذایی کشور را ارتقا دهیم تا در صورت بحران و مشکلات خاص بتوانیم به راحتی از بحران عبور کنیم و تغییر ذائقه مردم از مصرف خارجی به کالاهای اساسی می توان بسیاری از مشکلات اقتصادی بی کاری و رکود را حل کند.

این مسئول یادآور شد: متاسفانه ما در مورد کالاهایی که توان و ظرفیت تولید را در داخل داریم با واردات بی رویه خود را در معرض اسیب هایی ناشی از تحریم قرار می دهیم.

قاسمی گفت: جاهایی که مزیت نسبی داریم باید تولید ثروت کنیم و برای جوانان خود ایجاد اشتغال و سرمایه کنیم مردم ما بیش از 475 میلیارد تومان سرمایه دارند و اگر 36000میلیارد تومان در خدمت اقتصاد مقاومتی قرار گیرد سهم بسیاری در رفع مشکلات اقتصادی خواهیم داشت پیوند دولت و مردم برای حرکت به سمت اقتصاد مقاومتی  از نکات معقول مانده در روند توسعه اقتصاد و رشد تولید است.

1002/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها