قاری آلمانی:

پیام اصلی مسابقات قرآن،وحدت امت اسلامی است

نماینده قرآنی از کشور آلمان در سی و سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم گفت: مسابقات بین المللی قرآن کریم به مردم جهان نشان می دهد که مسلمانان در زیر سایه قرآن کریم، متحد بوده و امت واحدی را تشکیل داده اند.
کد خبر: ۸۶۷۸۱۳۵
|
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، سید عباس علی، قاری بین المللی از کشور آلمان که در سی و سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم شرکت کرده است، از آغاز فعالیت قرآنی خود در دوران کودکی یاد کرد و گفت: با شنیدن تلاوت های استاد عبدالباسط نسبت به قرائت قرآن کریم علاقه مند شدم.

وی افزود: در مسجد بزرگ هامبورگ در کشور آلمان، نوارهای قرآنی ارائه می شود. از دوران نوجوانی نوارهای استاد عبدالباسط را از مسجد خریداری می کردم و در خانه تمرین قرائت داشتم. اما به مرور زمان از تجربه های اساتید توانا و بین المللی نیز بهره بردم.

قاری آلمانی شرکت کننده در سی و سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم در خصوص تاثیرات جهانی این مسابقات ابراز عقیده کرد: مسابقات بین المللی قرآن کریم این پیام را به همه مردم جهان ابلاغ می کند که مسلمانان از هر مذهب و رنگ و کشوری که باشند، همگی در زیر سایه قرآن کریم متحد و یکپارچه بوده و امت واحدی را تشکیل داده اند.

سیدعباس علی همچنین در خصوص تاثیر آیات الهی در زندگی خود گفت: به نظر من قرائت مرحله اول انس با قرآن کریم بوده و از این مسیر باید در زمینه تامل و تدبر در آیات الهی فعال شویم. چراکه قرائت شیوه ای برای اظهار زیبایی قرآن کریم است و نباید به این سطح بسنده کنیم.

وی تصریح کرد: در حین تلاوت قرآن کریم باید در آیات آن تامل کنیم و به مفاهیم قرآنی توجه داشته باشیم.

نماینده کشور آلمان در رشته قرائت قرآن، در ادامه سخنان خود با اشاره به تبلیغات سوء کشورهای غربی علیه جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: زمانی که کشورهای اروپایی پیشرفت های ایران اسلامی را مشاهده می کنند، به قصد تخریب علیه آن تبلیغات می‌کنند چراکه آن ها به خوبی می دانند جمهوری اسلامی ایران بر مدار حق است.

وی ادامه داد: آن ها ضد ایران اسلامی تبلیغات می کنند تا مردم کشور خود را فریب دهند و به این شیوه، سیاست های غلط خود را پیش ببرند. آنها می‌خواهند افکار عمومی را در دست گرفته و به جهتی که می خواهند سوق دهند.

سیدعباس علی یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران کشور بزرگی است که در زمینه های گوناگون پیشرفت کرده است و این موضوع باعث تبلیغات دشمنان علیه آن شده است.

این قاری بین المللی که از کشور آلمان در این دوره از مسابقات شرکت کرده است، با اشاره به زیارت حرم مطهر امام خمینی (ره) در کنار جمعی از حفاظ و قراء بین المللی اظهار داشت: امام خمینی (ره) را بیشتر از طریق کتاب ها و نوشته های ایشان شناختم و دانستم شخصیت بسیار بزرگی بودند که کمتر این گونه افراد به مردم جهان هدیه می شوند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار