دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور مطرح کرد
دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشورگفت:انعقاد قراردادهای کوتاه مدت باعث از بین رفتن امنیت شغلی نیروی کار شده است.متأسفانه با عدم اجرای تبصره ۲ماده ۷ قانون کار شاهد رشد اشتغال غیر رسمی هستیم.
کد خبر: ۸۶۷۸۰۷۶
|
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، هادی  ابوی با اشاره به اینکه فارغ التحصیلان بدون امنیت شغلی کارندارند گفت: فارغ التحصیلان پس از اتمام تحصیل، امنیت شغلی دارند و هرگز سراغ  شغل‌های دولتی نمی‌روند و ترس از این دارند که امنیت شغلی نداشته باشند.

 وی با بیان اینکه اگر کارخانه ای با یک نیروی تحصیلکرده به جای قرارداد دو ماهه، سه ماهه، قرارداد یکساله و طولانی مدت ببندد با دلگرمی کار می‌کند گفت: دستمزد پایین در کنار نبود امنیت شغلی مناسب باعث می شود نیروی کار تمایلی به فعالیت در واحدهای تولیدی نداشته باشد.

 دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور درباره اینکه برخی مشاغل نیروی انسانی بیشتری دارند و برخی دیگر از تجهیزات و ماشین آلات استفاده می‌کنند به همین دلیل نرخ واقعی دستمزد در قیمت تمام شده متفاوت است گفت:نرخ واقعی دستمزد در قیمت تمام شده می‌تواند 2تا3درصد باشد اما از 12 درصد بالاتر نمی رود. کارگران اگر حقوق نداشته باشند نمی‌توانند زندگی کنند، کارفرمایان در پرداخت حقوق کارگران باید توجه ویژه به حقوق داشته باشند.

ابوی با بیان اینکه وزیر کار صحبت از 10 میلیون کارگر غیر رسمی می‌کند افزود: متأسفانه با عدم اجرای تبصره 2ماده 7 قانون کار و عدم نظارت بر کارگاه ها شاهد رشد  اشتغال غیر رسمی همراه با دستمزد اندک و عدم پوشش بیمه ای هستیم. ما این کارگران را زیر خط بقا و زندگی می‌دانیم.

وی ادامه داد: ثبات شغلی یکی از اولویت های اصلی جامعه کارگری کشور است  متاسفانه کارگران شریف و زحمتکش این مرز و بوم امروز  از نبود ثبات شغلی در رنج و مشقت هستند. ثبات شغلی لازمه کیفیت بخشی به روند کار، تولید، رشد اقتصادی  و رفاه اجتماعی است.

ارسال نظرات