خبرهای داغ:
معاون دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی بهزیستی در ارومیه:
معاون دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی بهزیستی کشور از قرار گرفتن ۵۲۰۰ کودک کار و خیابانی تحت پوشش بهزیستی این نهاد خبر داد.
کد خبر: ۸۶۷۷۹۶۶
|
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۲
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، مجید ارجمندی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سال گذشته دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی بهزیستی کشور افزون بر 5 هزار و 200 کودک کار و خیابانی را تحت آموزش‌های ویژه خود قرار داده است.

وی افزود: در مجموع این کودکان در مراکز آموزش کودک و خانواده با آموزشهای مهارتهای زندگی آشنا شده‌اند.

ارجمندی گفت: پدیده کودکان خیابانی با حوزه شهرنشینی مرتبط است و از طرفی می‌توان وجود دیگر آسیب‌های اجتماعی را از منظر حوزه کودکان خیابانی رصد کرد که به فقر اقتصادی، فرهنگی، اعتیاد و مشکلات درونی خانواده برمی‌گردد.

معاون دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی بهزیستی تصریح کرد: تا کنون ثابت شده که جمع آوری کودکان کار هیچ مشکلی را حل نمی‌کند بلکه صد چندان بر مشکلات موجود می‌افزاید و اکثر این کودکان صاحب خانواده هستن بنابراین از نظر قانونی نمی‌توان این کودکان را در مراکز نگهداری کرد.

ارجمندی اظهار داشت: در همایش ملی طلاق در ارومیه قصد داریم تا قسمت اجرایی بهزیستی و سایر سازمان‌ها را به نهادهای علمی جامعه وصل کنیم تا با تعاملی که ایجاد می‌شود پیچیدگی‌های رفتاری خانواده‌ها توسط متخصصین رفع شود.

ارسال نظرات