مدیر کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری؛

حمایت از کانون های فرهنگی تبلیغی ضروری است

مدیر کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: کانون های فرهنگی تبلیغی را مصداق مجموعه های خودجوش مردمی برشمرد که باید مورد حمایت دستگاه های فرهنگی دولتی قرار گیرند.
کد خبر: ۸۶۷۷۹۵۹
|
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام سید جعفر مرتضوی در دیدار با مجمع کانون های فرهنگی تبلیغی استان، با اشاره به اینه کانون های فرهنگی مغز و قلب هیئات مذهبی هستند باید در هر هیئات یک کانون فرهنگی تبلیغی به‌عنوان اتاق فکر تشکیل شود.

 

وی با اشاره به آمار پایین کانون های فرهنگی تبلیغی،گفت: باید با تبیین جایگاه این کانون ها،به تأسیس آن پرداخت.

 

مرتضوی با بیان اینکه بسیاری از هیئات مذهبی دهه محرمی هستند گفت: باید با فعال کردن هیئات مذهبی به برگزاری مراسم در مناسبت های مختلف سال، جشن و عزا در جامعه مدیریت کرد.

 

وی اولویت اداره کل تبلیغات اسلامی را در سال جاری برنامه صحیح، دقیق و مدون برای آموزش هیئات مذهبی برشمرد و گفت: به صورت جدی پیگیر آموزش برای مداحان، هیئات مذهبی و کانون های فرهنگی تبلیغی هستیم.

 

مرتضوی حمایت از طرح های مفید و جامع نگر در راستای اهداف سازمان خبر داد و گفت: طرح هایی که در زمینه سبک زندگی اسلامی، عفاف و حجاب و آسیب های اجتماعی باشند مورد حمایت قرار می گیرند.

 

وی ضرورت تقویت کانون های فرهنگی تبلیغی را یادآور شد و گفت: این کانون ها ما را در رسیدن به اهدافمان یاری می‌کنند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان با اشاره به اینکه رویکرد سازمان تبلیغات اسلامی مردمی است و تمام فعالیت های آن صبغه مردمی دارد گفت: باید از فرصت ها و ظرفیت هایی که اسلام در اختیار ما قرار داده بهره برداری کنیم.

 

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری درباره «مجموعه‌ی خودجوش مردمی که دارند خودشان کار می‌کنند، خودشان فکر می‌کنند، خودشان تلاش می‌کنند و کار فرهنگی می‌کنند»؛ گفت: کانون های فرهنگی تبلیغی را مصداق این بیان رهبری دانستند که باید مورد حمایت دستگاه های فرهنگی دولتی قرار گیرند.

 

 مرتضوی تصریح کرد: اگر کانون های فرهنگی می خواهند به روز باشند باید جلسات آموزشی متعدد داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه این کانون ها بایدد برای فضای مجازی برنامه داشته و خوراک فرهنگی ایجاد کنند گفت: اگر فکر نو داشته باشیم و حرف تازه برای گفتن، کمبود اعتبارات نمی تواند مانع فعالیت ما شود.

 

در این دیدار رئیس مجمع کانون های فرهنگی تبلیغی استان،ترویج و توسعه فرهنگ دینی در جامعه اسلامی، بسترسازی برای تحقق و اشاعه ارزشهای انقلاب اسلامی و مبارزه با شبیخون فرهنگی، توسعه گستره ی تولیدات و محصولات فرهنگ دینی وبارورکردن هر چه بیشتر اوقات فراغت جوانان را از اهداف تشکیل کانون های فرهنگی تبلیغی برشمرد.

 

جواد محمودی ضرورت توجه به این کانون ها و احیای آن را یادآور شد و گفت: باید با تقویت این مراکر فرهنگی از طریق واگذاری تفاهم نامه های فرهنگی اقدام کرد.

 

وی با بیان اینکه ۴۶ کانون فرهنگی تبلیغی از اداره کل تبلیغات اسلامی استان مجوز دریافت کرده اند، افزود: نخستین نشست آموزشی کانون های فرهنگی تبلیغی استان در خرداد ماه برگزار می‌شود.

 

نشست مجمع کانون های فرهنگی تبلیغی استان یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ۹۵ در دفتر مدیر کل تبلیغات اسلامی برگزار شد.

 

گفتنی است کانون فرهنگی تبلیغی، تشکلی است که با هدف تبلیغ اسلام و ارزش های نظام اسلامی به صورت غیر انتفاعی، غیرجناحی و مردمی از طریق فعالیت‌های فرهنگی دینی متنوع به جذب کلیه آحاد مردم به‌ویژه جوانان و نوجوانان می پردازد و مجوز خود را از سازمان تبلیغات اسلامی دریافت می‌کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار