دستگیری عامل هتک حیثیت زن جوان در شیراز

با تلاش ماموران پلیس فتا فارس فردی که در شبکه های اجتماعی و چند سایت اینترنتی با انتشار اخبار کذب و تصاویر شخصی، موجب هتک حیثیت دختر جوان شده بود، دستگیر شد.
کد خبر: ۸۶۷۷۸۷۳
|
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۹
به گزارش خبرگزاری بسیج، رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: خانمی 28 ساله با ارائه مرجوعه قضایی به پلیس فتا استان مراجعه و مدعی شد فردی ناشناس، با به دست آوردن عکس های شخصی وی و انتشار آن به همراه مطالب کذب در شبکه های اجتماعی باعث هتک حیثیت او شده است.  
 
سرهنگ "سیدموسی حسینی" ادامه داد: این دختر جوان مدعی بود كه انتشار این تصاویر به گونه ای است كه بسیاری از آشنایان با او تماس گرفته و از انتشار عکس های وی در فضای مجازی خبر می دهند كه دختر جوان از نحوه به دست آوردن این تصاویر توسط متهم، بی خبر است و به کسی نیز مظنون نمی باشد.  
 
وی اظهار كرد: با قرار گرفتن پرونده در دستور کار افسران جوان پلیس فتا، با اقدامات فنی و تخصصی متهم شناسایی، دستگیر و روانه زندان شد.  
 
رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: متهم که هیچ گاه فکر نمی کرده شناسایی شود، پسری 30 ساله می باشد که در ابتدا منکر انجام هرگونه عمل مجرمانه ای می شود اما در ادامه با دیدن مستندات و ادله دیجیتال به بزه انتسابی خود اعتراف کرده و ماجرا را این گونه بیان می کند:  
چند وقت پیش در یکی از پارک های شیراز مشغول قدم زدن بودم که متوجه فلش مموری شدم که در روی صندلی پارک رها شده بود.  
 
پس از اتصال آن به رایانه شخصی متوجه شدم تعداد زیادی عکس های شخصی در آن ذخیره می باشد که با وسوسه شیطان و فکرهای پلید خودم تصمیم گرفتم عکس ها را در شبکه های اجتماعی و با موضوعات ساختگی انتشار دهم.  
 
سرهنگ حسینی از شهروندان درخواست كرد: به هیچ عنوان اطلاعاتی که برایشان اهمیت دارد بر روی حافظه های قابل حمل از قبیل فلش مموری، دوربین عکاسی، موبایل، تبلت، لپ تاپ و ... نگهداری نكنند و جهت نگه داری این اطلاعات از هارد اکسترنال با گذاشتن رمز عبور استفاده کنند.  
 
وی به افرادی که قصد سوء استفاده از این فضا را دارند هشدار داد: مراقب رفتار خود در فضای مجازی باشند چرا که هیچ حرکتی در فضای مجازی از چشمان تیزبین پلیس فتا پنهان نمی ماند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار