خبرهای داغ:
اولین جلسه انجمن کتابخانه های شهرستان باغملک در محل دفتر امام جمعه صیدون برگزار شد .
کد خبر: ۸۶۷۷۸۵۲
|
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۶

،مرادی نیاضمن ارائه گزارش آماری از جلسات انجمن در سال ۹۴ به تشریح مفاد سند سیاست ها و شاخص های برنامه ای سال ۹۵ به عنوان سال خواندن پرداخت و خواستار همکاری ادارات شهرستان جهت تحقق این اهداف در شهرستان شد.

.

مرادی نیا گفت : در بخش خدمات کتابخانه ای تا کنون علاوه بر برگزاری سلسله نشستهای کتاب خوان ،برنامه های جنبی مانند شب شعر و جلسات نقد و برسی کتاب در کتابخانه عمومی ارمغان و کتابخانه های تابعه شهرستان برگزار گردیده است .

.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی باغملک با اشاره به اجرای طرح کتاب خوان مجازی از علاقمندان دعوت کرد تا جهت معرفی کتاب مورد نظر خود به پویش کتاب خوان مجازی بپیوندند .

.

وی از اجرای طرح ۵۰ کتاب سال بعنوان یکی دیگر از طرح های نهاد کتابخانه های عمومی در راستای اهداف سند سال خواندن نام برد و ادامه داد در این طرح هر ماه ۴ عنوان کتاب بعنوان کتاب های منتخب ماه معرفی می گردند .

.

همچنین حجت الاسلام بهمنی امام جمعه شهر صیدون با اشاره به مفاد سند سال خواندن گفت :باید تلاش کنیم تا کتابخانه های عمومی به پاتوقی برای خواندن و علم آموزی تبدیل شود. و از تمامی دستگاههای فرهنگی شهرستان خواست تا با تشویق همکاران خود به مطالعه و معرفی کتابهای مناسب در راستای افزایش اعضای کتابخانه ها گام بردارند .

.

وی در ادامه به فواید مطالعه اشاره نمود و گفت: مطالعه باعث کسب مهارت زندگی می شود و همچنین تمرکز و اعتماد به نفس با عادت کردن به مطالعه ، افزایش می یابد.

.

حجت الاسلام بهمنی با بیان اینکه  ادیان الهی ماندگاریشان از طریق کتاب بود ، افزود:  کتابخوانی به شخص امکان اظهار نظر می دهد و باعث افزایش  قوای استدلال شخص  و تغییر زندگی فرد به سمت کمال می شود. 

..

در پایان این جلسه رضائیان شهردار صیدون مطالعه را موجب ارتقای سطح آگاهیهای عمومی اقشار جامعه دانست و افزود؛ در این راستا کتابخانه های عمومی نقش قابل توجهی را ایفا می نمایند .

شهردار صیدون از اهدای یک قطعه زمین ۶۱۲ متری توسط شهرداری  صیدون برای ساخت کتابخانه دیگر در این شهر خبر داد و افزود؛ بعد از اتمام  مراحل اداری ، اقدامات لازم برای ساخت کتابخانه انجام خواهد شد  

قسمت پیوست‌ها
ارسال نظرات
پر بیننده ها