مسئول جهاد کشاورزی خضرآباد از آغاز برداشت محصول نخود فرنگی در این منطقه خبر داد و گفت: برداشت نخود فرنگی از سطح 30 هکتاری مزارع دهستان کذاب خضرآباد آغاز شده است و برداشت 10 تن نخود فرنگی از هر هکتار دور از انتظار نیست.
کد خبر: ۸۶۷۷۸۴۶
|
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از اشکذر، مسئول جهاد کشاورزی خضرآباد از آغاز برداشت محصول نخود فرنگی در این منطقه خبر داد و گفت: برداشت نخود فرنگی از سطح 30 هکتاری مزارع دهستان کذاب خضرآباد آغاز شده است و برداشت 10 تن نخود فرنگی از هر هکتار دور از انتظار نیست.

مسروری فر مسئول جهاد کشاورزی خضرآباد در خصوص زمان کاشت و برداشت این محصول اظهار داشت: زمان کاشت نخودفرنگی در دهستان کذاب آذر ماه و برداشت آن از اواخر فروردین و به مدت ۲ماه می باشد.

مسروری فر با اشاره به وجود شرایط صادرات نخود فرنگی از این منطقه گفت: برداشت نخود فرنگی در دهستان کذاب بیش از نیاز مصرف داخل شهرستان بوده و این مازاد تولید امکان صادرات را برای تولید کنسرو و مصرف روزانه استان‌ها‌ی صنعتی کشور فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه کشت نخود فرنگی در زمینه تناوب زراعی در مقایسه با سایر غلات محصول مناسبی است، افزود: نخود فرنگی دارای ارزش غذایی بالایی است و افزایش عملکرد این محصول با شرایط مناسب شهرستان گیلان‌غرب دور از انتظار نیست.


ارسال نظرات