خبرهای داغ:
معاون فرهنگی دانشگاه آزاد خوراسگان در بازدید از خانه فرهنگ آب گفت : شرکت آبفا استان اصفهان با تجهیز خانه فرهنگ آب به کارگاه مدیریت مصرف، سالن آموزش کودکان و نوجوانان با استفاده از مربیان مجرب، برگزاری نمایشگاه نقاشی و خمیرسازی پیرامون مدیریت مصرف آب توانسته یکی از معدود شرکتهایی باشد که با چنین اقداماتی گام های بسیار مؤثری در زمینه فرهنگ سازی آب میان کودکان و نوجوانان که آینده سازان کشور هستند بردارد.
کد خبر: ۸۶۷۷۴۰۴
|
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، دکتر اسماعیلی افزود : آموزش به جهت تغییر نگرش در دستور کار قرار می گیرد . این درحالیست که هم اکنون شرکت آبفا استان اصفهان به صورت مستمر و پیوسته اقدام به آموزش کودکان و نوجوانان درخصوص مصرف بهینه آب نموده است نتیجه این امر مهم طی سالیان آینده بسیار مشهود خواهد شد و به طور حتم در سالهای آینده آب به شکل بهینه توسط این آموزش دیدگان مصرف می شود .

وی با بیان اینکه نگاه سازمانی به مقوله آب نباید وجود داشته باشد بلکه باید نگاه استراتژیک به چگونگی چرخه، تولید، توزیع و مصرف آب داشت اظهار کرد : پدیده خشکسالی چندسالی است که به طور مستمر در کشور به وقوع می پیوندد بنابراین فرهنگ مصرف صحیح باید در زمینه های مختلف نهادینه شود که متولی این امر تنها یک و یا دو دستگاه نمی باشد بلکه باید اکثر دستگاهها و سازمان ها با همکاری و هماهنگی با یکدیگر اقداماتی به منظور بهینه سازی مصرف آب در دستور کار قرار دهند که در این رابطه واحد فرهنگی دانشگاه آزاد خوراسگان آمادگی همکاری در زمینه های علمی - فرهنگی - هنری با نهادهای ذیربط به ویژه شرکت آبفا استان اصفهان را دارد تا با مدیریت و برنامه ریزی فرهنگی گام های مؤثری درخصوص ترویج فرهنگ صحیح مصرف آب بر دارد .

در ادامه این نشست مهندس امینی مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان گفت : شرکت آبفا استان اصفهان در طی سالهای اخیر با اقدامات فرهنگی گسترده ای که اعمال نموده توانسته تاحدودی مصرف بهینه آب را میان اقشار مختلف جامعه ترویج دهد به عنوان مثال هم اکنون حدود 84 درصد مشترکین در بخش خانگی بین صفر تا 20 مترمکعب در ماه آب مصرف می کنند که مطابق الگوی مصرف است . این درحالیست که همه ساله 5 الی 6 درصد به مشترکین آب افزوده می شود اما با این وجود طی 3 سال گذشته به طور میانگین هرسال مشترکین بین 5/1 تا 2 درصد آب کمتر مصرف کردند .

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان گفت : شرکت آبفا استان اصفهان به رغم فعالیتهای قانونی و فنی که درخصوص مصرف بهینه آب درنظر گرفته به صورت گسترده اقدامات فرهنگی و اجتماعی هم انجام داده به طوریکه در این میان از اقشار تأثیرگذار جامعه مانند طلاب، روحانیون، هنرمندان، فعالان اصحاب رسانه در قالب برگزاری جشنواره، سمینار، همایش و نشست ها بهره مند شده است .

هاشم امینی به ترویج مصرف صحیح آب میان کودکان پرداخت و اعلام کرد : اعتقاد داریم آموزش در سنین کودکی بسیار حائز اهمیت است و به همین دلیل خانه فرهنگ آب همه روزه با دعوت از کودکان و نوجوانان در مقاطع مختلف تحصیلی اقدام به آموزش آنان با روش های نوین نموده است.

همچنین در این نشست دکتر اعتباریان مدیرگروه دانشکده مدیریت و دانشکده امور فرهنگی ، دکتر ابراهیم زاده گروه مدیریت و برنامه ریزی فرهنگی و مدیریت رسانه ، آقای کاظمی مدیر پژوهش های فرهنگی معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه خوراسگان و مجتبی اخوان مدیر مؤسسه معراج اندیشه سپاهان در این برنامه حضور داشتند.

در پایان این جلسه مقرر گردید تفاهم نامه همکاری میان امور فرهنگی دانشگاه آزاد خوراسگان و شرکت آبفا استان اصفهان به جهت اجرای فعالیتهای فرهنگی در زمینه های مختلف منعقد شود و نیز دکتر اسماعیلی که عضو شورای فرهنگی استان می باشد پیشنهاد استفاده بهینه از خانه فرهنگ آب را جهت فرهنگ سازی مصرف صحیح به شورای فرهنگی استان بدهند تا بهتر بتوان با همکاری و هماهنگی همه دستگاهها فرهنگ صحیح مصرف آب در جامعه ترویج یابد .

ارسال نظرات
پر بیننده ها