معاون هماهنگ كننده فرماندهي انتظامي استان زنجان:

مشاركت جمعي بهترين راهبرد مقابله با آسيب هاي اجتماعي است

مشاركت جمعي بهترين راهبرد مقابله با آسيب هاي اجتماعي و استقرار امنيت پايدار در جامعه است.
کد خبر: ۸۶۷۷۲۷۹
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون هماهنگ كننده فرماندهي انتظامي استان زنجان درجمع تعدادي از دانش آموزان گفت: مدرسه به عنوان يک نهاد علمي که نقش اساسي در ايجاد شخصيت فکري جوانان دارد مي تواند بيش از پيش در زمينه فرهنگي ، اجتماعي و ارتقاء امنيت به پليس کمک کند. اين مقام انتظامي با بيان اينكه آموزش حضوري وچهره به چهره بيشترين تاثير را در فرد دارد ياد آور شد: تماس مستمر پليس با كودكان ، نوجوانان و جامعه بسيار موثر است و آموزش همگاني با هدف كاهش ناهنجاري ها و تحكيم نظم و انضباط و پيشگيري از ابتلاي افراد به آلودگي ها و رفتارهاي نامناسب اجتماعي صورت مي گيرد.

سرهنگ جعفر كردلو افزود: عوامل بسياري در مسير اجتماعي شدن فرد موثر است كه از همه مهمتر خانواده ، گروه همسالان و مدرسه است و پليس بعنوان ناظم اجتماعي مسئوليت دارد آموزش جامعه پذيري ، قانون پذيري و خود كنترلي را در جامعه انجام دهد.

معاون هماهنگ كننده فرماندهي انتظامي استان زنجان تصريح كرد: وظيفه ما پيشگيري اجتماعي است و كلانتري ها ي ما اكنون دو هويت انتظامي و اجتماعي داشته و پيشگيري از طريق آموزش همگاني و مشاوره در دواير مددكاري اجتماعي كلانتري ها صورت مي گيرد.

وي با اشاره به اينكه آموزش زير بنايي ترين ركن يك سيستم فعال است بيان داشت:در پيشگيري اجتماعي از طريق آموزش و مشاوره اولويت با كودكان ، نوجوانان و جوانان است چرا كه اين قشر در امر آموزش تاثير پذيرترند.

اين مقام مسئول افزود: پيشگيري اجتماعي يعني خود مردم را براي صيانت از خود و خانواده دخيل كرده و بايستي در اين زمينه از راه كارهاي علوم اجتماعي ، روانشناسي و حقوقي در جهت برقراري امنيت اجتماعي حداكثر بهره را ببريم.

سرهنگ كردلو گفت: در حوزه آموزش و آگاهسازي شهروندان با معضلات و آسيب‌هاي اجتماعي نيروي انتظامي اقدامات قابل توجهي را انجام داده و متوليان فرهنگ نيز با احساس مسئوليت ويژه پاي كار بيايند و با برگزاري کارگاه‌هاي آموزشي در محلات آسيب پذير بتوانيم مردم را آگاه كنيم تا جرايم و آسيب ها در جامعه كاهش يابد.

وي با اشاره به اين كه مشاركت وحضور مدارس در برقراري امنيت اجتماعي امري ضروري است، تصريح كرد: وجود امنيت در جامعه وحفظ وتداوم آن مستلزم حمايت همه جانبه دانشگاه ها ، سازمان ها و اقشار مردم است.

گفتني است، در پايان اين مراسم جوايز مسابقات دانستني هاي انتظامي اجتماعي توسط سرهنگ كردلو به دانش آموزان برتر اهدا گرديد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار