خبرهای داغ:
مدیر مسئول روزنامه جوان عصر امروز در جمع نخبگان و اندیشمندان اقشار بسیج سپاه حضرت صاحب الزمان (عج)گفت:انقلاب اسلامی یکسری اصول به عنوان شاخص داردکه باید آن ها را دقیق شناخت.
کد خبر: ۸۶۷۷۲۴۱
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، دکتر عبد الله گنجی مبتنی بر نگاهی که مقام معظم رهبری نسبت به انقلاب دارند ،پنج اصل اختصاصی را برای انقلاب اسلامی احصا کرد که با شناخت این اصول می توان آنها را به عنوان یک شاقول برای روی جریان ها و آدم ها گذاشت و آنها را قضاوت کرد.
وی گفت:اولین اصل باور و اعتقاد به نوع نظام مستقر یعنی جمهوری اسلامی ایران است که این سه کلمه هرکدام یک هویت دارند، اسلام محتوا،جمهوری روش و ایران ملیت ما است و این یعنی نظامی که به روش مردم سالاری دینی اداره می شود.
مدیر مسئول روزنامه جوان بیان کرد کسی که به جمهوری اسلامی اعتقاد ندارد چه از نظر حقوقی یا حقیقی اصلا درون چارچوب نظام نیست. 
وی دومین اصل از اصول انقلاب را سیره و اندیشه امام و سومین اصل را ولایت فقیه دانست  که امام آن را با مجلس خبرگان مبتنی بر مردم سالاری کرده که مردم هیچ نقشی در صفاتش ندارند ولی در انتخابش نقش دارند،
وی افزود:ولایت فقیه یکی دیگر از اصول اختصاصی انقلاب اسلامی برگرفته شده از سخنان رهبر معظم انقلاب است، امام خامنه‌ای در منویات خود می‌فرمایند ولایت فقیه یک شخص نیست بلکه یک جریان فکری است، بنابراین جریان‌های سیاسی که معتقد به ولایت فقیه نباشند از اصول انقلاب پیروی نکرده‌اند.
گنجی چهارمین اصل را قانون اساسی دانست و گفت: قبول نداشتن قانون اساسی به‌نوعی ساختارشکنی است، در مجموع و بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب گروه‌های سیاسی که 4 اصل ولایت فقیه، قانون اساسی، سیره و اندیشه‌های امام راحل و باور و اعتقاد به جمهوری اسلامی ایران را قبول داشته باشند در چارچوب نظام هستند و سایر اختلافات، تنها اختلاف سلیقه و برنامه است.
وی با اشاره به معیارهای دیگر برای ردّ و یا تأیید جریان‌های سیاسی پنجمین اصل از اصول انقلاب را نوع نگاه به غرب دانست و گفت: نوع نگاه به غرب یکی دیگر از موضوعاتی است که می‌توان آن را به‌عنوان معیار، از سخنان رهبر معظم انقلاب برداشت کرد، نگاه وادادگی و نگاه مقاومت مطلق در برابر غرب، نگاه مورد نظر انقلاب نیست بلکه نگاه گزینشی را باید به‌عنوان معیار قرار داد، در این نگاه می‌توان از علم غرب استفاده کرد اما فرهنگ غربی انتخاب نمی‌شود.
مدیر مسئول روزنامه جوان در پایان افزود: در کشور یک نگاه وجود دارد که انقلاب اسلامی را به داخل کشور محصور می‌کنند و انقلاب را محور مقابله با رژیم پهلوی می‌داند، این نوع نگاه می‌خواهد از صدور انقلاب اسلامی به جهان جلوگیری کند.
 
 
 
ارسال نظرات
پر بیننده ها