مدیر جهاد کشاورزی کهگیلویه با اشاره به آغاز برداشت دانه‌های روغنی در کهگیلویه اظهار داشت: برداشت کلزا در 65 هکتار از مزارع این شهرستان آغاز شده است.
کد خبر: ۸۶۷۷۲۲۴
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۷

عبدالله قیصری ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز برداشت دانه‌های روغنی در کهگیلویه اظهار داشت: برداشت کلزا در 65 هکتار از مزارع این شهرستان آغاز شده است.

مدیر جهاد کشاورزی کهگیلویه با اشاره به اینکه سال گذشته 75 تن کلزا در شهرستان برداشت شد تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال 110 تن دانه روغنی کلزا از مزارع شهرستان برداشت شود.

قیصری با بیان اینکه این دانه‌های روغنی برای فرآوری به شهرستان‌های همجوار صادر می‌شود افزود: کلزای به عمل آمده از مزارع کهگیلویه دارای کیفیت بالایی است که امیدواریم میزان سطح زیر کشت این محصول در آینده بیشتر شود.

وی در مورد خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان نیز گفت: امسال قریب به 15 هزار تن گندم مازاد بر مصرف در شهرستان خریداری می‌شود.

این مسؤول با بیان اینکه گندم از نوع درم تولید شهرستان با کیفیت عالی در سطح کشور معروف است،افزود: این نوع گندم از کشاورزان خریداری و با صادر شدن به دیگر شهرستان‌ها آرد بدون سبوس و بی‌کیفیت وارد شهرستان می‌شود.

قیصری احداث سیلو را از دیگر نیازهای ضروری شهرستان دانست و با بیان اینکه میزان گندم تولیدی در سه شهرستان کهگیلویه، چرام و لنده بیش از 40 هزار تن است، افزود: راه‌اندازی سیلو توجیه اقتصادی دارد و باید احداث شود.

ارسال نظرات