مدیرکل بنیاد شهید انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری کنگره شهدای روحانی استان در شهر دهدشت خبر داد.
کد خبر: ۸۶۷۷۲۱۳
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۶

سید مصطفی مهدی عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به رشادت‌هایی که استان کهگیلویه و بویراحمد و دلیرمردان استان در 8 سال دفاع مقدس از خود نشان دادند اظهار کرد: این استان در همه عملیات‌ها با جوانان رشید خود حضور برجسته و ماندگار داشت.

مدیرکل بنیاد شهید انقلاب اسلامی استان گفت: خاطره دلیرمردی‌های جوانان استان را باید در عملیات‌هایی مانند والفجر 8 و فتح شهر فاو و عملیات‌های دیگر و به خصوص در حماسه تاریخی پد خندق بازگو کرد.

وی با یادی از هزار و 800 شهید گلگون‌کفن استان در طول دفاع مقدس افزود: از سراسر استان و از همه شهرها و روستاها و مناطق بسیار محروم استان مردانی شجاع حماسه‌آفرین شدند که امروز باید یاد و نام آن‌ها را به بهترین نحو گرامی‌ بداریم.

مهدی اضافه کرد: به نسبت تعداد جمعیت و وسعت استان کهگیلویه و بویراحمد از استان‌های نخست حضور تعداد رزمنده در جبهه‌های جنگ و نبرد حق علیه باطل به شمار می‌رود.

مدیرکل بنیاد شهید استان کهگیلویه و بویراحمد با یادی از جانبازان و آزادگان استان و خانواده این ایثارگران گفت: استان بیش از 9 هزار جانباز نیز تقدیم اسلام کرده که سرمایه‌های عظیم معنوی برای کهگیلویه و بویراحمد به شمار می‌روند.

وی در ادامه به برگزاری یادواره‌های شهدای استان در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: برنامه‌های بسیار خوبی از نظر کیفی تاکنون برای شهدای استان از اقشار مختلف برگزار شده که در همه شهرستان‌ها و نقاط استان چنین برنامه‌هایی تاکنون برگزار کرده‌ایم.

مهدی افزود: یکی از اقشار که در هشت سال دفاع مقدس همواره حضور حماسی داشته‌اند روحانیون بوده‌اند که به نسبت تعداد روحانیون در آن دوران، حضور بسیار خوبی در دفاع مقدس داشته‌اند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد تبیین کرد: به همین مناسبت برنامه معنوی کنگره شهدای روحانی استان را در روز پنج‌شنبه 30 اردیبهشت امسال در شهر دهدشت برگزار خواهیم کرد.

وی افزود: این برنامه از ساعت 10 صبح همان روز در گلزار شهدای شهر دهدشت برگزار می‌شود که قدردانی و تجلیل از همه حماسه‌آفرینی‌های شهدای روحانی استان خواهد بود.

ارسال نظرات