رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت :طی دو سال گذشته فرش دستباف استان افزون بر 11 میلیارد ریال فروش داشته و پیش‌بینی فروش برای سال 95 مبلغی افزون بر 50 میلیارد ریال خواهد بود.
کد خبر: ۸۶۷۷۲۰۵
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۲

داریوش دیودیده ظهر امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه فرش با بیان اینکه برگزاری جشنواره‌‌ها و نمایشگاه‌های فرش دستباف گامی مهم در جهت معرفی ظرفیت‌ها و قابلیت‌‌های استان در زمینه این هنر اصیل است، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های مهم استان معرفی و رونق صنعت فرش دستباف در جهت افزایش تولید و یافتن جایگاه مناسب در بازارهای داخلی و خارجی است.

وی گفت: طی دو سال گذشته فرش دستباف استان افزون بر 11 میلیارد ریال فروش داشته و پیش‌بینی فروش برای سال 95 مبلغی افزون بر 50 میلیارد ریال خواهد بود.

رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه تولیدات استان شامل گلیم فرش، گبه، فرش محلی و فرش‌های ریزبافت بازار بسیار مطلوبی در بازارهای مرکز کشور یافته است، افزود: فرش‌های دستباف کهگیلویه و بویراحمد به خصوص کرک و ابریشم استان‌های جنوب کشور از جمله فارس، بوشهر و خوزستان را در سیطره خود درآورده است.

وی خاطرنشان کرد: حمایت‌های لازم در زمینه تسهیلات، آموزش، تامین مواد اولیه و ایجاد زیرساخت‌‌های لازم برای افرادی که در این زمینه فعالیت دارند انجام خواهد شد.

رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد، برندسازی فرش استان، ایجاد کارگاه‌های قالیبافی و گبه‌ بافی در نقاط مختلف استان و ورود اتحادیه‌ها و تشکل‌‌های توانمند جهت کمک به بافندگان و عرضه فرش دستباف آنها در بازارهای داخلی و جهانی را از برنامه‌های اجرایی جهت رونق بخشیدن به صنعت فرش استان دانست.

وی با بیان اینکه هم اکنون استان کهگیلویه و بویراحمد از نظر تولید متنوع فرش دستباف و گبه انحصاری یکی از قطب‌های کشور به حساب می‌آید، افزود: برندسازی مهمترین عامل در جهت شناخت و توسعه فرش استان به بازارهای داخلی و جهانی خواهد بود.

از برخی از کارگاه‌های خانگی تولید فرش دستباف در سطح شهر یاسوج بازدید شد و هم‌اکنون نمایشگاه و فروشگاه فرش دستباف کهگیلویه و بویراحمد در محل شرکت سهامی فرش استان واقع در شهر یاسوج، گلستان 3 در حال برگزاری است.

ارسال نظرات